BlaBlaCar szykuje duże przejęcie. Może zamieszać na polskim rynku

Frederic Mazzella, prezes BlaBlaCarBloomberg

Operator platformy pomagającej w organizowaniu wspólnych przejazdów, czyli tzw. carpoolingu złożył ofertę przejęcia marki Busfor. To jeden z czołowych serwisów służących do wyszukiwania i zakupu biletów autokarowych w Rosji, na Ukrainie oraz wielu krajach Europy Środkowo-Wschodniej.

W ciągu ostatniego roku BlaBlaCar rozszerzył swoje usługi oferując możliwość rezerwacji miejsc u przewoźników autobusowych. Teraz stawia na akwizycję, która ma mu umożliwić rozwój usług w naszym regionie Europy, gdzie łączna populacja wynosi ponad 300 mln mieszkańców.

CZYTAJ TAKŻE: Unijna komisarz Marija Gabriel: Rozkwitną cyfrowe startupy

Wartość potencjalnej inwestycji nie została ujawniona. Przedstawiciele BlaBlaCar przekonują, że dzięki niej zyskają dostęp do innowacyjnej technologii stosowanej na platformie Busfor, do której podłączone są dworce i przewoźnicy autobusowi. A to umożliwi elektroniczną dystrybucję biletów i walkę o rynek z liderem – niemieckim FlixBusem.

BlaBlaCar skupia ponad 80 mln użytkowników na całym świecie – w tym ponad 25 mln w Europie Środkowej i Wschodniej. W ciągu ostatniego francuski operator nawiązał współpracę z 400 przewoźnikami autobusowymi. Busfor na swojej platformie integruje ich ponad 7 tys. samochodów, i autobusów, BlaBlaCar wspiera redukcję negatywnego wpływu transportu drogowego na środowisko.

CZYTAJ TAKŻE: Bolt uderza w Uber Eats. W tle Chińczycy

Nicolas Brusson, współzałożyciel i prezes BlaBlaCar, wskazuje, że w wyniku przejęcia rozwijana będzie oferta multimodalnego transportu autobusowego i carpoolingowego. Przyspieszy to też przejście z modelu offline do online w Rosji i na Ukrainie. – Pozwoli nam to nie tylko dopasować się do potrzeb przewoźników autobusowych i podróżnych, ale także podnosić poziom mobilności w całym regionie – komentuje.

Ilya Ekushevskiy, twórca Busfor, tłumaczy, że jego platforma była pierwszym graczem w regionie, który masowo podjął się zdalnej dystrybucji biletów autobusowych. – To dopiero początek cyfrowej transformacji rynku. Wspólnym celem zespołów BlaBlaCar i Busfor jest wykorzystanie ich synergii. Jestem podekscytowany nieograniczonymi możliwościami, które za tym stoją – podsumowuje.

CZYTAJ TAKŻE: Uber krwawi, duże zwolnienia

Planowana integracja ma mieć wpływ również na polski rynek. Michał Pawelec, Country Manager BlaBlaCar w Polsce, wyjaśnia, że jeszcze dzisiaj udział Busfor w naszym rynku jest mniejszy niż za naszą wschodnią granicą. – Ale to oznacza, że istnieje duży potencjał wzrostu. Liczymy na zwiększenie skali współpracy z przewoźnikami oferującymi krajowe przewozy autobusowe w Polsce i wkrótce zaprosimy ich do współpracy – dodaje Pawelec.

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

Google karze aktywistów strajkowych

Dwie aktywistki, pracownice Google’a twierdzą, że zostały zdegradowane, a następnie przyjęte, ale już na ...

ERP niezbędny w cyfryzacji firm

Starsze oprogramowanie powinno się wymienić na rozwiązania, które będą wspierać transformację biznesu. Zachowanie przewagi ...

Holograficzne ekrany za progiem. Obraz 3D bez okularów

Firma Looking Glass (z ang. zwierciadło, lupa) rusza ze swoim rewolucyjnym projektem – chodzi ...

Stefan Batory oczarował amerykańskich fryzjerów. I Nergala

Startup, który opracował jedną z popularniejszych aplikacji do rezerwacji wizyt m.in. w salonach kosmetycznych ...

Japoński potentat kończy z laptopami

Japoński producent, znany niegdyś z takich przenośnych komputerów, jak Satellite, czy Dynabook, definitywnie kończy ...

Szkolne „zrób to sam”. Darmowa platforma do zdalnej nauki

Nasz system daje możliwość zdalnego i twórczego nauczania przy wykorzystaniu wszystkiego, co niesie internet ...