BlaBlaCar szykuje duże przejęcie. Może zamieszać na polskim rynku

Frederic Mazzella, prezes BlaBlaCar
Bloomberg

Operator platformy pomagającej w organizowaniu wspólnych przejazdów, czyli tzw. carpoolingu złożył ofertę przejęcia marki Busfor. To jeden z czołowych serwisów służących do wyszukiwania i zakupu biletów autokarowych w Rosji, na Ukrainie oraz wielu krajach Europy Środkowo-Wschodniej.

W ciągu ostatniego roku BlaBlaCar rozszerzył swoje usługi oferując możliwość rezerwacji miejsc u przewoźników autobusowych. Teraz stawia na akwizycję, która ma mu umożliwić rozwój usług w naszym regionie Europy, gdzie łączna populacja wynosi ponad 300 mln mieszkańców.

CZYTAJ TAKŻE: Unijna komisarz Marija Gabriel: Rozkwitną cyfrowe startupy

Wartość potencjalnej inwestycji nie została ujawniona. Przedstawiciele BlaBlaCar przekonują, że dzięki niej zyskają dostęp do innowacyjnej technologii stosowanej na platformie Busfor, do której podłączone są dworce i przewoźnicy autobusowi. A to umożliwi elektroniczną dystrybucję biletów i walkę o rynek z liderem – niemieckim FlixBusem.

BlaBlaCar skupia ponad 80 mln użytkowników na całym świecie – w tym ponad 25 mln w Europie Środkowej i Wschodniej. W ciągu ostatniego francuski operator nawiązał współpracę z 400 przewoźnikami autobusowymi. Busfor na swojej platformie integruje ich ponad 7 tys. samochodów, i autobusów, BlaBlaCar wspiera redukcję negatywnego wpływu transportu drogowego na środowisko.

CZYTAJ TAKŻE: Bolt uderza w Uber Eats. W tle Chińczycy

Nicolas Brusson, współzałożyciel i prezes BlaBlaCar, wskazuje, że w wyniku przejęcia rozwijana będzie oferta multimodalnego transportu autobusowego i carpoolingowego. Przyspieszy to też przejście z modelu offline do online w Rosji i na Ukrainie. – Pozwoli nam to nie tylko dopasować się do potrzeb przewoźników autobusowych i podróżnych, ale także podnosić poziom mobilności w całym regionie – komentuje.

Ilya Ekushevskiy, twórca Busfor, tłumaczy, że jego platforma była pierwszym graczem w regionie, który masowo podjął się zdalnej dystrybucji biletów autobusowych. – To dopiero początek cyfrowej transformacji rynku. Wspólnym celem zespołów BlaBlaCar i Busfor jest wykorzystanie ich synergii. Jestem podekscytowany nieograniczonymi możliwościami, które za tym stoją – podsumowuje.

CZYTAJ TAKŻE: Uber krwawi, duże zwolnienia

Planowana integracja ma mieć wpływ również na polski rynek. Michał Pawelec, Country Manager BlaBlaCar w Polsce, wyjaśnia, że jeszcze dzisiaj udział Busfor w naszym rynku jest mniejszy niż za naszą wschodnią granicą. – Ale to oznacza, że istnieje duży potencjał wzrostu. Liczymy na zwiększenie skali współpracy z przewoźnikami oferującymi krajowe przewozy autobusowe w Polsce i wkrótce zaprosimy ich do współpracy – dodaje Pawelec.

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

Znani polscy biznesmeni zainwestują w europejskie startupy

Fundusz bValue uruchamia swój trzeci fundusz o kapitalizacji 52 mln zł – dowiedziała się ...

Targi E3: Nowy „Snajper” ma upolować klientów dla CI Games

Podczas trwających targów branżowych polski CI Games pokazuje nową część „Snajpera”. – Zwiastun został ...

Zaskakujące zwolnienia u producentów gier

Choć koniunktura świetna i brakuje pracowników ruszyły zwolnienia w zagranicznych firmach Activision Blizzard i ...

Kto rządzi internetową reklamą w Polsce? To dwóch gigantów

Facebook i Google sięgnęły w 2018 roku po ponad połowę wydatków reklamodawców na promocję ...

FaceApp to ryzykowna aplikacja? Może gromadzić więcej danych niż byś chciał

Przeżywająca renesans popularności FaceApp może mieć dostęp do większej ilości danych niż mogą sądzić ...

Wymyślone święta dają zyski

16 lipca miliony kupujących ruszą po okazje w Prime Day Amazona. Z kolei chiński ...