Amazon wprowadził świąteczne ozdoby ze zdjęciami z Auschwitz. Teraz się wycofuje

Gigant e-handlu znalazł się w ogniu krytyki po tym, jak w jego ofercie pojawiły się produkty ze zdjęciami z największego obozu zagłady. Chodzi o świąteczne zawieszki na choinkę, a także otwieracz do butelek i podkładkę pod mysz.

Od kiedy produkty te są dostępne w ofercie sprzedażowej i skąd pomysł na ich stworzenie – nie wiadomo. Zauważyło je jednak Muzeum Auschwitz i uznało za dalece niestosowne i nietaktowne wobec rodzin ofiar obozu koncentracyjnego, w którym jak szacują historycy zginęło od 1 do 1,5 miliona ludzi – przede wszystkich Żydów, ale też wielu Polaków i przedstawicieli innych narodowości.

CZYTAJ TAKŻE: Luksusowy-dom-mody-wycofal-koszule-kojarzone-z-Auschwitz

Państwowe Muzeum Auschwitz-Birkenau w Oświęcimiu opublikowało tweeta, w którym ostro skrytykowało giganta e-handlu. „Sprzedaż +dekoracji bożonarodzeniowych+ ze zdjęciami z Auschwitz nie wydaje się właściwe. Umieszczenie Auschwitz na otwieraczu do butelek jest raczej niepokojące i nieokazujące szacunku. Prosimy Amazona, by usunął towary tych dostawców” – napisało polskie muzeum.

Tweet spotkał się z ogromną reakcją równie wzburzonych internautów, którzy przyłączyli się do krytyki Amazona. I – jak to zwykle się dzieje na mediach społecznościowych – głośny apel użytkowników poskutkował. Koncern poinformował już, że wycofał z oferty kontrowersyjne produkty.

CZYTAJ TAKŻE: Amazon zamienił pracę w grę. Są kontrowersje

– Wszyscy sprzedawcy muszą przestrzegać naszego regulaminu, a ci, którzy go złamią, poniosą konsekwencje, w tym możliwe usunięcie konta. Produkty, o których mowa, zostały wycofane – zaznaczył rzecznik Amazona w oświadczeniu przesłanym portalowi CNN.

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

Sąd arbitrażowy ds. blockchain – pierwsza tego typu instytucja w Europie powstała w Polsce

Przy Izbie Gospodarczej Blockchain i Nowych Technologii w Polsce uruchomiono pierwszy na naszym kontynencie ...

Prezes Wirtualnej Polski: Nie mam dobrych wiadomości dla telewizji

Rok 2019 będzie pierwszym pełnym, w którym wydatki na reklamę w internecie przewyższą wpływy ...

Whatsapp wypowiada wojnę politycznym fake newsom

Popularny komunikator chce walczyć z dezinformacją panującą w sieci. W tym celu wprowadza narzędzie ...

E-kasyna podbijają sieć. Polacy wydają tu astronomiczne sumy

Już 11 proc. globalnego ruchu w internecie stanowi hazard. Polacy też coraz chętniej grają ...

Muzyczny serwis Spotify testuje aplikację dla dzieci

Popularna platforma muzyczna Spotify wystartowała właśnie z nową, samodzielną aplikacją „Spotify Kids”. Na razie ...

Polskie firmy ruszyły z inteligentną automatyzacją

Dotychczas 49 proc. dużych firm w Polsce i 58 proc. na świecie rozpoczęło wdrażanie ...