Biznes amerykańskiej firmy łączącej właścicieli apartamentów z wynajmującymi został mocno nadszarpnięty przez Covid-19. Z powodu lockdownu musiała zwolnić jedną czwartą swoich pracowników (2 tys. osób) i starać się o 2 mld dol. awaryjnego finansowania.

CZYTAJ TAKŻE: Airbnb odwołuje wakacje. Koronawirus zniszczył rynek wynajmu

Mimo pandemii zarząd Airbnb nie zrezygnował z planów długo oczekiwanego debiutu na nowojorskiej giełdzie. W zgłoszeniu do regulatora spółka wyznaczyła docelowy przedział cenowy 44-50 dol. za akcję. To oznacza, że przy sprzedaży 51,9 mln akcji, firma z emisji pozyska ok. 2,6 mld dol.

Założyciele serwisu Airbnb Brian Chesky, Joe Gebbia i Nathan Blecharczyk w ramach IPO sprzedadzą razem akcje warte prawie 100 mln dol.