Dość handlu danymi użytkowników. Apple bije w Google i Facebooka

Tim Cook potępił gigantów jak Google i Facebook za wykorzystywanie danych swoich użytkowników i wezwał do reformy praktyk handlu takimi zasobami.

Publikacja: 28.01.2021 21:10

Tim Cook, prezes Apple

Tim Cook, prezes Apple

Foto: Bloomberg

Co więcej Apple podkreśla iż wprowadza w swoich produktach nowe funkcje prywatności, które ograniczają sposób, w jaki aplikacje takie jak Facebook czy Google gromadzą dane o użytkownikach w celu formatowania reklam.

– Jeśli firma opiera się na wprowadzaniu w błąd użytkowników, na wykorzystywaniu danych, na wyborach, które wcale nie są wyborami, to nie zasługuje na naszą pochwałę, zasługuje na reformę – powiedział Tim Cook na internetowej konferencji.

CZYTAJ TAKŻE: Facebook widzi czarno przyszłość. Powód? Apple

Nie wymieniając konkretnych firm, Cook skrytykował algorytmy firm za utrwalanie rozprzestrzeniania się dezinformacji i teorii spiskowych. Ostrzegł, że takie systemy mają moc degradacji społeczeństw. – Już dawno minął czas, by przestać udawać, że takie podejście nie pociąga za sobą kosztów – polaryzacji, utraty zaufania i przemocy – dodał nawiązując do niedawnych ataków na Kapitol.

Dyrektor generalny Apple powtórzył również wezwanie do wprowadzenia amerykańskich przepisów dotyczących prywatności, podobnych do ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych w Unii Europejskiej. Powiedział, że nadszedł czas na światowe prawa i nowe umowy międzynarodowe, które chronią zasadę minimalizacji danych, wiedzy użytkowników i bezpieczeństwa danych na całym świecie.

Po aktualizacji oprogramowania systemu operacyjnego iPhone i iPad firmy Apple tej wiosny użytkownicy zostaną poproszeni o wyraźne zezwolenie lub odmowę w kwestii śledzenia ich danych w aplikacjach lub witrynach internetowych.

CZYTAJ TAKŻE: W komputerach Apple pokonał HP. Zaskakujący powrót tabletów

Wielu konsumentów nie pozwoli na to, co utrudni aplikacjom wyświetlanie reklam na podstawie ich wcześniejszej aktywności online, wzbudzając gniew Facebooka i innych firm reklamowych, które polegają na takich możliwościach.

Co więcej Apple podkreśla iż wprowadza w swoich produktach nowe funkcje prywatności, które ograniczają sposób, w jaki aplikacje takie jak Facebook czy Google gromadzą dane o użytkownikach w celu formatowania reklam.

– Jeśli firma opiera się na wprowadzaniu w błąd użytkowników, na wykorzystywaniu danych, na wyborach, które wcale nie są wyborami, to nie zasługuje na naszą pochwałę, zasługuje na reformę – powiedział Tim Cook na internetowej konferencji.

2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Subskrybuj
Globalne Interesy
Niemiecki robot ma być jak dobry chrześcijanin. Zaskakujące przepisy za Odrą
Globalne Interesy
Mark Zuckerberg rzuca wyzwanie ChatGPT. „Wstrząśnie światem sztucznej inteligencji”
Globalne Interesy
Amerykański koncern zwalnia pracowników. Protestowali przeciw kontraktowi z Izraelem
Globalne Interesy
Zagadkowa inwestycja Microsoftu w arabską sztuczną inteligencję. Porzucone Chiny
Globalne Interesy
Sprzedaż iPhone'ów runęła i Apple traci pozycję lidera. Jest nowy król smartfonów