Klapa robo-taxi? Gigant nie chce już autonomicznych pojazdów

MIT

Toyota przejmuje za 550 mln dol. najbardziej innowacyjną część biznesu firmy Lyft, największego rywala Ubera na rynku para taksówkowym. Chodzi o dywizję tzw. samojezdnych pojazdów, która miała stanowić o przyszłości biznesu przewozu osób.

Lyft wycofał się z koncepcji rozwijania własnych autonomicznych samochodów. Wcześniej białą flagę w zakresie tworzenia robo-taxi wywiesił Uber.

Transakcja między Toyotą a Lyftem, która ma być sfinalizowana w III kwartale br., nie oznacza, że koncept wożenia pasażerów przez pojazdy sterowane algorytmami trafia do kosza. Teraz projekt autonomicznych pojazdów może – dzięki motoryzacyjnemu gigantowi – nawet przyspieszyć. Jak podaje Reuters, Japończycy za akwizycję zapłacą jednorazowo 200 mln dol. Pozostałe 350 mln dol. ma być przelewane przez kolejne 5 lat. W ramach transakcji pracownicy działu autonomicznego Lyft trafią do Woven Planet. To specjalny zespół Toyoty, który specjalizuje się właśnie w projektach autonomicznych pojazdów.

CZYTAJ TAKŻE: Microsoft będzie budować autonomiczne samochody

Nad rozwojem takich systemów pracuje również amerykański startup Aurora. Spółka założona w 2017 r. przez byłych projektantów Google (a właściwie Waymo, firmy z grupy Google, specjalizującej się w tzw. technologii self-driving) przejęła kilka miesięcy temu ATG. Pod tym skrótem kryje się firma Advanced Technologies Group, czyli autonomiczne ramię Ubera. Lider rynku przewozu osób sprzedał tą część swojego biznesu za ponad 400 mln dol.

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

I ty możesz zostać lekarzem walczącym z pandemią

Po grach symulatorach opowiadających o handlarzach narkotyków, pracownikach prosektorium, pszczołach czy księżach, przyszedł czas ...

Prezes Apple podarował Trumpowi Mac Pro wartego 6 tys. dolarów

Były prezydent Donald Trump przed opuszczeniem stanowiska opublikował raport finansowy, zawierający też listę otrzymanych ...

BBC chce być konkurencją dla Netflixa

BBC negocjuje z ITV stworzenie platformy streamingowej, która ma być konkurencją dla Netflixa oraz ...

Firmy wchodzą do cyfrowej rzeczywistości

Ekrany „smart” w biurach, salach konferencyjnych, czy nowoczesnych punktach informacyjnych to sposób na stworzenie ...

Kto naprawdę finansuje kampanię przeciwko art. 13 dyrektywy?

Przed najbliższym głosowaniem Parlamentu Europejskiego nad dyrektywą w sprawie praw autorskich na jednolitym rynku ...

Vaio reaktywacja. To nie pierwsza marka powracająca z zaświatów

Popularna niegdyś marka notebooków japońskiego koncernu wraca na europejski rynek. Takich prób „ożywiania trupa” ...