Nie jest tajemnicą, że praca w magazynie związana jest z powtarzalnością działań, jakie pracownik musi wykonać, dlatego potentat z USA proponuje innowacyjne rozwiązanie dla pracowników. Ich praca ma być transferowana na ekrany znajdujące się przy ich stanowiskach w postaci gier wideo.
Rozgrywka przypomina nieco Tetris tyle, że przy użyciu prawdziwych pudełek z zamówieniami od klientów portalu. “Gracze” zdobywają punkty, te z kolei przekładają się na wirtualne odznaki, pewnego rodzaju uhonorowanie wykonania działań w określonym czasie.
CZYTAJ TAKŻE: Amazon będzie prześwietlać ciała klientów. Zapłaci za to
Takie działania nie są nowością wśród pracodawców. Całe zjawisko nazwane zostało grywalizacją, czyli wdrożeniem elementów znanych z gier wideo do środowiska pracy. Przed Amazonem na podobny pomysł wpadł Uber, oferując kierowcom dodatki pieniężne za wykonanie określonej liczby kursów w tygodniu, jednak z amerykańskich sieci sklepów wprowadziła z kolei grywalizację w pracy kasjerów, przyśpieszając tym samym skanowanie produktów i tempo ich pracy. Istnieją też firmy, które przeniosły pomysły zaczerpnięte wprost z gier fabularnych do prywatnego życia swoich pracowników. Polega to na przykład na zdobywaniu osiągnięć sportowych, co przekłada się na lepsze zdrowie zatrudnionych, tym samym firma może zaoszczędzić duże sumy na opiece zdrowotnej.
CZYTAJ TAKŻE: Amazon stworzył inteligentny… dzwonek do drzwi. To bat na złodziei