Giganci technologiczni idą na wojnę z wirusem

Największe i najbardziej innowacyjne firmy na świecie nie zamierzają bezczynnie obserwować, jak epidemia koronawirusa zbiera swoje śmiertelne żniwo.

Publikacja: 18.03.2020 00:11

Epidemia koronawirusa w Hongkongu

Epidemia koronawirusa w Hongkongu

Foto: Bloomberg

Poszczególne koncerny podejmują działania, które w sposób bezpośredni lub pośredni mają pomóc w walce z COVID-19 i rozprzestrzenianiu się choroby i towarzyszącemu jej chaosowi. Konkretne kroki podjęły Facebook, Instagram, Twitter, czy Amazon.

CZYTAJ TAKŻE: Amazon zatrudnia 100 tys. ludzi. Koronawirus napędza biznes

Ta pierwsza z firm wprowadziła zakaz reklam, które gwarantują „cudowne” sposoby na koronawirusa, a ponadto uruchomiła funkcję łączenia ludzi zainteresowanych problemem zakażeń z renomowanymi źródłami, takimi jak Światowa Organizacja Zdrowia. Ostatnio gigant założony przez Marka Zuckerberga przekazał 20 mln dol. darowizny na walkę z epidemią. Za darmo udostępnił również WHO miejsce na reklamę i wiadomości w swoich platformach społecznościowych. Ale na tym nie koniec. Facebook ogłosił właśnie utworzenie programu wsparcia 30 tys. małych przedsiębiorstw na całym świecie kwotą 100 mln dol.

Dostępem do sprawdzonych i rzetelnych źródeł wiedzy o zagrożeniu wirusem zajęły się Instagram i Twitter. Ten pierwszy serwis, aby zapobiegać rozprzestrzenianiu się tzw. fake newsów, umieszcza specjalne powiadomienie na górze wszystkich swoich kanałów, łącząc je z wiarygodnymi źródłami na temat zdrowia. Zakazuje ponadto wszelkich nawiązań do COVID-19, o ile nie pochodzą one z renomowanego źródła.

CZYTAJ TAKŻE: Twórca Alibaby pomaga Europie w walce z koronawirusem

Twitter ma podobne powiadomienie, które pojawia się, gdy użytkownik wyszukuje hashtagi związane z koronawirusem, w tym przypadku łącząc się z lokalnym organem ds. zdrowia (takim jak Centers for Disease Control and Prevention for Americans). Ten ostatni próbuje również usunąć tweety sugerujące teorie spiskowe dotyczące choroby i ostrzega marki przed wrażliwością na sytuację.

Z kolei Amazon stara się ograniczać oferty osób, które zawyżają ceny na najbardziej pożądane dziś towary: maski, papier toaletowy, czy środki dezynfekujące do rąk.

Poszczególne koncerny podejmują działania, które w sposób bezpośredni lub pośredni mają pomóc w walce z COVID-19 i rozprzestrzenianiu się choroby i towarzyszącemu jej chaosowi. Konkretne kroki podjęły Facebook, Instagram, Twitter, czy Amazon.

CZYTAJ TAKŻE: Amazon zatrudnia 100 tys. ludzi. Koronawirus napędza biznes

Pozostało 84% artykułu
2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Subskrybuj
Globalne Interesy
To już wojna przeglądarek. Nowi gracze uderzyli w Chrome, Firefox czy Operę
Globalne Interesy
Nowa, darmowa wersja ChatGPT bije rekordy zainteresowania. Skok o 5 tys. proc.
Globalne Interesy
Microsoft pokazał nowatorskie komputery AI. Ostra krytyka ze strony Elona Muska
Globalne Interesy
Polska zbuduje „żelazną kopułę". Ogromny kredyt na zakup satelitów
Materiał Promocyjny
Technologia na etacie
Globalne Interesy
Rewolucja w firmie, która stworzyła ChatGPT. Polak objął kluczową funkcję
Materiał Promocyjny
Jak sztuczna inteligencja może być wykorzystywana przez przestępców cybernetycznych?