Apple wprowadza Apple TV+. Będą też gry i własna karta płatnicza

Wszystko w aplikacji, na żądanie i bez reklam, on-line albo off-line, najlepszy obraz i dźwięk, możliwość współdzielenia z rodziną – taka powinna być telewizja amerykańskiego koncernu Apple, kierowanego przez Tima Cooka.

Publikacja: 25.03.2019 20:17

Wielki Ptak z Ulicy Sezamkowej wprowadza Apple w świat telewizji

Wielki Ptak z Ulicy Sezamkowej wprowadza Apple w świat telewizji

Foto: Bloomberg

Koncern ten w poniedziałek wieczorem przedstawił albo poprawione, albo całkiem nowe produkty kierowane do zwolenników produkowanych urządzeń z logo nadgryzionego jabłka.

Potwierdziły się nieoficjalne informacje, że konferencja nadawana na żywo z Cupertino będzie poświęcona w dużej części projektowi telewizyjnemu Apple.

""

Bloomberg

cyfrowa.rp.pl

Unowocześniona wersja Apple TV, którą pokazał Peter Stern, wiceprezes Apple ds. usług, jak inne rozwiązania koncernu, w tym na przykład aplikacja Apple News, to integrator. W jednym miejscu można znaleźć tu dużo treści wideo: seriali, filmów, kanałów telewizyjnych, wydarzeń sportowych, serwisów wideo na żądanie (Hulu, ale nie Netflix) etc., do których można wracać w dowolnym momencie.

CZYTAJ TAKŻE: Apple rzuca wyzwanie Netflixowi i HBO

Stern zapowiedział, że w maju nowa wersja aplikacji będzie dostępna na urządzeniach mobilnych, a jesienią firma udostępni wersję na komputery osobiste – Mac.

Jesienią ruszy Apple TV+: nowy, dostępny poprzez aplikację Apple TV App, serwis z treściami wideo zawierający oryginalne produkcje dobrane przez Apple

Nową informacją jest również kooperacja z producentami inteligentnych telewizorów łączących się z Internetem – Smart TV. Apple ogłosił, że jego aplikacja telewizyjna będzie dostępna na początku na telewizorach Samsunga, a potem Sony, LG oraz urządzeniach mobilnych innych producentów np. Amazonu.

CZYTAJ TAKŻE: To będzie wielka bitwa. Disney Plus i Rakuten.TV uderzą w Netfliksa

Potwierdzono też, że aplikacja dostępna dziś w 10 krajach ma być dostępna w 100, ale nie podano, w jakim czasie ma dojść do tej ekspansji. Nie wymieniono też dodatkowych państw. Oczywiście, nie padło więc też słowo „Polska.

Niespodzianką, ale chyba nie tak wielką biorąc pod uwagę widoczne na świecie trendy okazała się zapowiedź, że jesienią ruszy Apple TV+: nowy, dostępny poprzez aplikację Apple TV App, serwis z treściami wideo zawierający oryginalne produkcje dobrane przez Apple, coś na kształt „originalsów” Netfliksa. Ma to być globalna usługa, dostępna również w ponad 100 krajach.

I tu – niespodzianka. Jeśli spojrzeć na polską wersję serwisu Apple.com to zobaczymy, że koncern dodał tę nowość do pakietu produktów oznaczonych ikoną „TV” z dopiskiem „Nowość”. To oznacza, że aplikacja ruszy w Polsce, najprawdopodobniej tak jak w innych krajach – jesienią.

„Na taką telewizję wszyscy czekaliśmy. Z kablówką i wyjątkowymi kanałami premium. Z najpopularniejszymi serwisami streamingowymi i ponad 100 000 filmów do kupienia lub wypożyczenia. A także z dostępnymi już jesienią w usłudze Apple TV+ filmami i programami tworzonymi specjalnie dla tego serwisu. Dobór treści jest spersonalizowany, więc łatwo znajdziesz te, które najbardziej lubisz. Wszystko masz w jednym miejscu. I na wszystkich urządzeniach” – czytamy na stronie internetowej Apple’a.

Czy ta obietnica dana polskim użytkownikom zostanie dotrzymana – okaże się, bo jak wiadomo, uzyskanie praw do emisji poszczególnych produkcji na danym rynku zwykle trwa.

""

Bloomberg

cyfrowa.rp.pl

Serwis z oryginalnymi treściami Apple mają tworzyć gwiazdy. Wśród gości zaproszonych na prezentację tego projektu pojawiły się m.in. aktorka Jennifer Anniston i prezenterka Oprah Winfrey oraz Steven Spielberg.

Apple wprowadza też Arcade, płatny serwis streamingowy z dostępem do gier (na razie jest ich ponad 100) na iPhone’a, iPada, komputery Macbook i iMac. Arcade ma być dostępne jesienią w ponad 150 krajach (w tym w Polsce).

""

Tim Cook ogłasza wejście w kolejną usługę – streaming gier,Bloomberg

cyfrowa.rp.pl

Tim Cook zapowiedział wprowadzenie własnej karty płatniczej – Apple Card. To wirtualna karta kredytowa, przy której partnerami Apple są Goldman Sachs i Mastercard. Koncern zamierza pozyskać klientów brakiem prowizji, programem lojalnościowym, dodatkowymi usługami finansowymi, w tym korzyściami polegającymi na zwrocie części opłat za zakupy (tzw. cash back) oraz… zachowaniem prywatności. Szef Apple`a podał też, że Apple Pay, aplikacja płatnica na Iphone’y pojawi się w kolejnych 40 krajach.

""

Bloomberg

cyfrowa.rp.pl

Mówił również, że Apple News, integrator publikacji medialnych, będzie miał siostrę w postaci Apple News+ obejmującej gazety i magazyny m.in. „Wall Street Journal”, czy „Wired”. Subskrypcja ma kosztować 9,99 dol. miesięcznie, podczas gdy łączna prenumerata wszystkich zawartych w niej tytułów kosztowałaby 8 tys. dol. rocznie.

CZYTAJ TAKŻE: Klienci: Apple kłamał o iPhone X

Usługa jest dostępna od poniedziałku w USA i Kanadzie, a do Europy trafi jeszcze w tym roku.

Koncern ten w poniedziałek wieczorem przedstawił albo poprawione, albo całkiem nowe produkty kierowane do zwolenników produkowanych urządzeń z logo nadgryzionego jabłka.

Potwierdziły się nieoficjalne informacje, że konferencja nadawana na żywo z Cupertino będzie poświęcona w dużej części projektowi telewizyjnemu Apple.

Pozostało 93% artykułu
2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Subskrybuj
Globalne Interesy
Rewolucja w firmie, która stworzyła ChatGPT. Polak objął kluczową funkcję
Globalne Interesy
ChatGPT mocno przyspiesza. Tymczasem konkurencja w AI ma poważne problemy
Globalne Interesy
Koniec tanich zakupów w Temu czy Shein? Polska szykuje uderzenie w chińskie serwisy
Globalne Interesy
Wielki sojusz w sztucznej inteligencji. Boty ChatGPT masowo wejdą do smartfonów
Globalne Interesy
Ameryka wstaje z kolan. Koniec z kłopotliwym uzależnieniem od Rosji w kosmosie