Popularna aplikacja ostrzeże przed rasistami w firmie

Aplikacja Yelp, która umożliwiają dzielenie się opiniami m.in. restauracjach, pozwoli użytkownikom na zgłaszanie „rasizmu”. „W Yelp cenimy różnorodność” – brzmi hasło pomysłu, który wspiera ruchy Black Lives Matter.

Publikacja: 13.10.2020 18:26

Popularna aplikacja ostrzeże przed rasistami w firmie

Foto: Bloomberg

Dzięki Yelp można będzie tropić i identyfikować rasistowskie biznesy i ostrzegać konsumentów przed współpracą z nimi lub korzystaniem z ich usług. Aplikacja będzie też zachęcać do wspierania firm kierowanych przez Afroamerykanów i kobiety. Otrzymają one specjalny znak jakości.

CZYTAJ TAKŻE: Twitter walczy z rasizmem. Koniec z „panem”, „niewolnikiem”, „czarną listą”

Alert w sprawie rasizmu będzie dwustopniowy. Jeśli pojawi się informacja, że ktoś związany z daną firmą zostanie oskarżony o działanie rasistowskie, albo stanie się ofiarą ataku na tle rasowym to aplikacja umieści ostrzeżenie. Jeśli jednak będzie „absolutnie pewne” i udowodnione zachowanie rasistowskie, to Yelp oflaguje daną firmę, by ostrzec innych użytkowników przed tą firmą a także umieści link do wiarygodnych informacji na temat incydentu, czyli np. materiałów medialnych poświęconych danemu lokalowi. Platforma tymczasowo zablokuje również możliwość oceniania oskarżanej firmy przez konsumentów.

W specjalnym oświadczeniu wiceprezes Firmy Noorie Malika napisała, że klienci chcą być ostrzegani przed firmami, które zaangażowane są w działania rasistowskie. „Chcemy pomóc konsumentom w podejmowaniu świadomych decyzji odnośnie tego, gdzie wydają swoje pieniądze” – napisała w oświadczeniu.

Od 26 maja do 30 września Yelp umieścił ponad 450 ostrzeżeń publicznych na stronach firm oskarżonych lub będących celem rasistowskich zachowań – poinformowała firma. Akcja miała związek z ruchem Black Lives Matter.

CZYTAJ TAKŻE: SI ma ciągotki do rasizmu i homofobii

Jednak według krytyków tego pomysłu nowe narzędzie Yelp będzie można łatwo wykorzystać do zdyskredytowania konkurencji rzucając fałszywe oskarżenia. Platforma już miała problemy z fałszami oskarżeniami i nieprawdziwymi recenzjami niektórych firm. W zeszłym roku serwis usunął ponad 2 tys. kont publikujących nieprawdziwe recenzje.

Nie wiadomo jeszcze, czy funkcja zostanie udostępniona jedynie na amerykańskich stronach platformy, czy też globalnie.

Dzięki Yelp można będzie tropić i identyfikować rasistowskie biznesy i ostrzegać konsumentów przed współpracą z nimi lub korzystaniem z ich usług. Aplikacja będzie też zachęcać do wspierania firm kierowanych przez Afroamerykanów i kobiety. Otrzymają one specjalny znak jakości.

CZYTAJ TAKŻE: Twitter walczy z rasizmem. Koniec z „panem”, „niewolnikiem”, „czarną listą”

Pozostało 81% artykułu
2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Kup teraz
Globalne Interesy
Meta rozpoczyna pełne szyfrowanie wiadomości na Facebooku i Messengerze
Globalne Interesy
Najpotężniejsza AI? Google wypuszcza technologię, która ma zmiażdżyć ChatGPT
Globalne Interesy
Czego najchętniej szukano w internecie w 2023 r.? Na liście zaskakujące hasła
Globalne Interesy
Sztuczna inteligencja ma narodowość. Francja i Niemcy blokują AI Act
Globalne Interesy
Spotify ogłasza gigantyczne zwolnienia pracowników. „Skorygowanie kosztów"
Materiał Promocyjny
Jakie technologie czy też narzędzia wspierają transformację cyfrową biznesu?