Popularna aplikacja ostrzeże przed rasistami w firmie

Aplikacja Yelp, która umożliwiają dzielenie się opiniami m.in. restauracjach, pozwoli użytkownikom na zgłaszanie „rasizmu”. „W Yelp cenimy różnorodność” – brzmi hasło pomysłu, który wspiera ruchy Black Lives Matter.

Publikacja: 13.10.2020 18:26

Popularna aplikacja ostrzeże przed rasistami w firmie

Foto: Bloomberg

Dzięki Yelp można będzie tropić i identyfikować rasistowskie biznesy i ostrzegać konsumentów przed współpracą z nimi lub korzystaniem z ich usług. Aplikacja będzie też zachęcać do wspierania firm kierowanych przez Afroamerykanów i kobiety. Otrzymają one specjalny znak jakości.

CZYTAJ TAKŻE: Twitter walczy z rasizmem. Koniec z „panem”, „niewolnikiem”, „czarną listą”

Alert w sprawie rasizmu będzie dwustopniowy. Jeśli pojawi się informacja, że ktoś związany z daną firmą zostanie oskarżony o działanie rasistowskie, albo stanie się ofiarą ataku na tle rasowym to aplikacja umieści ostrzeżenie. Jeśli jednak będzie „absolutnie pewne” i udowodnione zachowanie rasistowskie, to Yelp oflaguje daną firmę, by ostrzec innych użytkowników przed tą firmą a także umieści link do wiarygodnych informacji na temat incydentu, czyli np. materiałów medialnych poświęconych danemu lokalowi. Platforma tymczasowo zablokuje również możliwość oceniania oskarżanej firmy przez konsumentów.

W specjalnym oświadczeniu wiceprezes Firmy Noorie Malika napisała, że klienci chcą być ostrzegani przed firmami, które zaangażowane są w działania rasistowskie. „Chcemy pomóc konsumentom w podejmowaniu świadomych decyzji odnośnie tego, gdzie wydają swoje pieniądze” – napisała w oświadczeniu.

Od 26 maja do 30 września Yelp umieścił ponad 450 ostrzeżeń publicznych na stronach firm oskarżonych lub będących celem rasistowskich zachowań – poinformowała firma. Akcja miała związek z ruchem Black Lives Matter.

CZYTAJ TAKŻE: SI ma ciągotki do rasizmu i homofobii

Jednak według krytyków tego pomysłu nowe narzędzie Yelp będzie można łatwo wykorzystać do zdyskredytowania konkurencji rzucając fałszywe oskarżenia. Platforma już miała problemy z fałszami oskarżeniami i nieprawdziwymi recenzjami niektórych firm. W zeszłym roku serwis usunął ponad 2 tys. kont publikujących nieprawdziwe recenzje.

Nie wiadomo jeszcze, czy funkcja zostanie udostępniona jedynie na amerykańskich stronach platformy, czy też globalnie.

Dzięki Yelp można będzie tropić i identyfikować rasistowskie biznesy i ostrzegać konsumentów przed współpracą z nimi lub korzystaniem z ich usług. Aplikacja będzie też zachęcać do wspierania firm kierowanych przez Afroamerykanów i kobiety. Otrzymają one specjalny znak jakości.

CZYTAJ TAKŻE: Twitter walczy z rasizmem. Koniec z „panem”, „niewolnikiem”, „czarną listą”

Pozostało 81% artykułu
2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Kup teraz
Globalne Interesy
Amazon ma coraz większy problem. Psy uwzięły się na jego kurierów
Materiał Promocyjny
Podróżuj ekologicznie! Program Fundusze Europejskie dla zrównoważonej mobilności
Globalne Interesy
Apple ma poważny problem z flagowym iPhone`m 15. „Ciężko utrzymać go w dłoni”
Globalne Interesy
Twórca chatbota ChatGPT wart już blisko 100 mld dol. Może mocno uderzyć w Google
Globalne Interesy
Sztuczna inteligencja wkracza na Messengera, WhatsApp i Instagram
Materiał Promocyjny
„Skoro wiemy, że damy radę, to zróbmy to”. Oto ludzie, którzy tworzą Izerę
Globalne Interesy
Elon Musk kontroluje aż połowę satelitów. Kto jeszcze liczy się na orbicie?
Globalne Interesy
Google pod pręgierzem. Gigantowi grozi podział