Facebook odporny na bojkot? Akcje znów rosną

Po nerwowym tygodniu, kiedy kolejne firmy ogłaszały wycofanie się z płatnego reklamowania w mediach społecznościowych, a zwłaszcza na Facebooku, jego prezes Mark Zuckerberg może już chyba odetchnąć z ulgą.

Publikacja: 30.06.2020 22:56

Mark Zuckerberg

Mark Zuckerberg

Foto: bloomberg

We wtorek kurs akcji największego portalu społecznościowego wzrósł o 2,3 proc. Akcje Facebooka odrobiły już większość strat od koszmarnego piątku, kiedy kurs spadł ponad 8 proc. na wieść o przyłączeniu się do bojkotu koncernu Unilever, a zaraz potem innych potęg, jak Coca-cola i Starbucks.

CZYTAJ TAKŻE: Media społecznościowe mają kłopot. Bojkot wielkich marek

Wycofywanie się reklamodawcy tłumaczą „powszechnością hejtu” w mediach społecznościowych i „wiadomościami podżegającymi do przemocy”. Szczególnie mocno uderzano w Facebooka, który odmawiał oznaczania treści tego typu, podczas gdy Twitter już to robi.

Bojkot reklamodawców, odbywający się pod hasztagiem #StopHateforProfit, zaczął przynosić efekty. Mark Zuckerberg zapowiedział zakaz reklam zawierających rasistowskie treści lub podżegające do nienawiści z powodu rasy, orientacji seksualnej, tożsamości płciowej, religii czy statusu imigracyjnego. Serwis ma też oznaczać potencjalnie krzywdzące lub zwodzące użytkowników posty. Inwestorzy giełdowi liczą najwyraźniej na wygaszenie konfliktu po tych ustępstwach.

Facebook, do którego należy też Instagram, jest drugim co do wielkości graczem na amerykańskim rynku reklamy internetowej, zaraz po Google. W zeszłym roku zarobił na całym świecie na reklamach 69,7 miliarda dolarów.

CZYTAJ TAKŻE: Facebook zwolnił pracownika po dyskusji o Black Lives Matter

Pierwszą dużą marką, która postanowiła zbojkotować reklamy na Facebooku był The North Face, znany producent odzieży sportowej.

We wtorek kurs akcji największego portalu społecznościowego wzrósł o 2,3 proc. Akcje Facebooka odrobiły już większość strat od koszmarnego piątku, kiedy kurs spadł ponad 8 proc. na wieść o przyłączeniu się do bojkotu koncernu Unilever, a zaraz potem innych potęg, jak Coca-cola i Starbucks.

CZYTAJ TAKŻE: Media społecznościowe mają kłopot. Bojkot wielkich marek

2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Kup teraz
Globalne Interesy
„Zajęło mi kilka minut, by pozbyć się ego". Szef OpenAI o przewrocie w firmie
Materiał Promocyjny
Budowa farm wiatrowych i fotowoltaicznych
Globalne Interesy
Student, który zdenerwował Elona Muska, trafił na prestiżową listę „Forbesa”
Globalne Interesy
X traci reklamodawców. A Elon Musk do nich: „wyp…cie!”
Globalne Interesy
Chiny rzucają wyzwanie Muskowi. Ich globalny internet ma być lepszy od Starlinka
Globalne Interesy
Wybrano słowo roku. Skala wyszukiwania była rekordowa
Materiał Promocyjny
Razem dla Planety, czyli chemia dla zrównoważonej przyszłości