Snapchat idzie na wojnę z TikTokiem

Amerykański serwis postanowił mocno powalczyć z TikTokiem i uruchamia platformę Spotlight. Użytkownicy mają wrzucać krótkie i zabawne klipy wideo, a firma do końca roku będzie wydawać aż milion dolarów dziennie na twórców najpopularniejszych treści.

Publikacja: 30.11.2020 01:26

Snapchat idzie na wojnę z TikTokiem

Foto: Bloomberg

Spotlight ma być integralną częścią Snapchata i pomóc przyciągnąć do aplikacji więcej użytkowników. Stałby się w ten sposób konkurencją dla TikToka. Spotlight ma być miejscem, gdzie będą wszystkie popularne i viralowe Snapy.

Nowa funkcja będzie wykorzystywać algorytm do polecania „najbardziej angażujących” postów do obejrzenia na podstawie zainteresowań użytkownika. Snapchat twierdzi, że funkcja ta obejmie osoby z „prywatnymi kontami osobistymi”, a także jej największe gwiazdy obecne na platformie. Jeśli akcja okaże się skuteczna, to zostanie przedłużona na 2021 rok.

CZYTAJ TAKŻE: Odrzucili zaloty Zuckerberga. Ich Snapchat zachwyca wynikami

Żeby zarobić w ramach Spotlight, trzeba będzie przesłać film na platformę, która zakwalifikuje go lub nie. To, ile film da zarobić jego twórcy, będzie zależało od skomplikowanego algorytmu, który będzie m.in. uwzględniać liczbę wyświetleń.

Snapchat nie podał jednak, na ile osób zostanie podzielony ten milion dolarów ani jakie mogą być maksymalne indywidualne zarobki. Żeby wziąć udział w Spotlight, użytkownicy muszą mieć ukończone 16 lat i przestrzegać wielu zasad dotyczących między innymi praw autorskich, sponsoringu oraz narkotyków i alkoholu. Platforma ma też zamiar moderować treści, uniemożliwiając publikowania czegoś, co jest niezgodne z regulaminem. Ma też wprowadzić zabezpieczenia, by zapobiec oszukiwaniu algorytmu.

CZYTAJ TAKŻE: Rywale TikToka rosną w siłę. Nowi gracze chcą przejąć jego klientów

Aplikacja powstała we wrześniu 2011 r. Pozwala na publikowanie zdjęć lub krótkich wideo, które znikają po pewnym czasie. Stworzyło ją dwóch studentów Uniwersytetu Stanforda – Evan Spiegel i Robert Murphy.

Spotlight ma być integralną częścią Snapchata i pomóc przyciągnąć do aplikacji więcej użytkowników. Stałby się w ten sposób konkurencją dla TikToka. Spotlight ma być miejscem, gdzie będą wszystkie popularne i viralowe Snapy.

Nowa funkcja będzie wykorzystywać algorytm do polecania „najbardziej angażujących” postów do obejrzenia na podstawie zainteresowań użytkownika. Snapchat twierdzi, że funkcja ta obejmie osoby z „prywatnymi kontami osobistymi”, a także jej największe gwiazdy obecne na platformie. Jeśli akcja okaże się skuteczna, to zostanie przedłużona na 2021 rok.

Globalne Interesy
„Jestem Satoshi Nakamoto". Polowanie na tajemniczego twórcę bitcoina
Globalne Interesy
Moderatorzy Facebooka nie wytrzymują pracy i makabrycznych treści. Jest pozew grupowy
Globalne Interesy
USA szykują cios w Chiny. Tym razem to produkt, który znajduje się w milionach domów
Globalne Interesy
Elon Musk zbuduje miasto w prawicowym Teksasie. Przenosi tu spółki i fabryki
Globalne Interesy
Elon Musk bije kolejne rekordy bogactwa dzięki Tesli i Trumpowi. Ile jest wart?
Materiał Promocyjny
Nest Lease wkracza na rynek leasingowy i celuje w TOP10