Echo Amazona i Google Home to globalni liderzy w sterowaniu głosem urządzeniami smart home. To się wkrótce może zmienić – Alibaba ogłosił właśnie, że na rozwój sztucznej inteligencji i integrację tej technologii z tzw. smart speakerami wyda niemal 1,4 mld dol. Chiński gigant handlu internetowego ma plan, by zbudować cały ekosystem internetu rzeczy, obsługiwany przez jego wirtualnego asystenta – Tmall Genie. Rozwiązania AI mają być zintegrowane z aplikacją Alipay oraz objąć rozrywkę, edukację a nawet opiekę zdrowotną.
CZYTAJ TAKŻE: Epidemia rozmnożyła voiceboty i asystentów głosowych
Koncern deklaruje, że postawi na naturalne interakcje głosowe i wizualne między inteligentnym głośnikiem a konsumentami. Prace będą prowadzone w oparciu o własne rozwiązania chmurowe Alibaby (Alibaba Cloud).
Już dziś Tmall Genie współpracuje z ponad 1,1 tys. różnych marek oraz 270 mln urządzeń w Chinach. Dzięki temu Alibaba ma ponad 35 proc. lokalnego rynku asystentów głosowych. Według statystyk Canalys tylko w III kwartale ub. r. sprzedaż tych urządzeń Alibaby sięgnęła ok. 3,9 mln sztuk, a to aż o prawie 78 proc. więcej niż rok wcześniej.
CZYTAJ TAKŻE: Jak Ivona została Alexą. Asystent Amazona z polskimi korzeniami