Reklama

Facebook i Instagram będą płatne. I tanio nie będzie

Meta dołącza do takich serwisów jak X (dawny Twitter), czy platformy streamingowe (np. Netflix) i zamierza zarabiać na dostępie do oferowanych usług. Gigant mediów społecznościowych wprowadzi płatny abonament, ale tylko dla unijnych użytkowników.

Publikacja: 03.10.2023 18:06

Marku Zuckerberg, prezes Mety, nie będzie bombardował reklamami. W zamian chce pokaźnych opłat

Marku Zuckerberg, prezes Mety, nie będzie bombardował reklamami. W zamian chce pokaźnych opłat

Foto: Bloomberg

Ma to być odpowiedź na spór z Brukselą. Unijne organy regulacyjne chcą bowiem, by firma Marka Zuckergberga zaprzestała wykorzystywania danych osobowych internautów w Europie do kierowania im reklam, bez ich zgody.

Jak pisze „The Verge”, w konsekwencji użytkownicy należących do Mety Facebooka i Instagrama mają mieć do wyboru trzy opcje: zapłacić za korzystanie z obu tych platform w wersji bez reklam lub używać serwisów za darmo, ale jednocześnie wyrażając zgodę na spersonalizowane reklamy. Trzecia możliwość to oczywiście rezygnacja z usług Mety. Fani Facebooka i Instagrama mają mieć czas na decyzje do końca miesiąca. Według "Wall Street Journal" tanio nie będzie – koszt abonamentu ma być zróżnicowany, w zależności od tego z jakiego urządzenia użytkownik korzysta (na komputerze będzie taniej niż na urządzeniu mobilnym). Generalnie trzeba się liczyć z tym, że za dostęp do jednego konta na Facebooku i Instagramie trzeba będzie zapłacić 14 euro. Każde kolejne konto to wydatek dodatkowych 6 euro.

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się świat i Polska. Jak wygląda nowa rzeczywistość polityczna po wyborach prezydenckich. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Czytaj, to co ważne.

Reklama
Globalne Interesy
Firmy coraz częściej odwracają się od AI. W cenie znów człowiek, ale może być za późno
Globalne Interesy
Ekstrawagancki król danych znów na szczycie. Ze swojej wyspy rzuca wyzwanie Muskowi
Globalne Interesy
Zaskakujący bojkot Spotify. Artyści usuwają muzykę
Globalne Interesy
Kwaśne jabłko po premierze. Apple straciło ponad 100 mld dol. przez nowego iPhone'a
Globalne Interesy
Telekomunikacja kręgosłupem cyfrowej przyszłości. Europa chce postawić na gigantów
Reklama
Reklama