W porównaniu do iPhone’a 14 najnowszy iPhone 15 radzi sobie w Chinach słabo. Jego sprzedaż w pierwszych dwóch tygodniach po premierze była w Państwie Środka mniejsza o 4,5 proc. w stosunku do poprzednika. Analitycy z Counerpoint Research mają wyjaśnienie tej sytuacji, wykraczające poza problemy chińskiej gospodarki.
Zemsta klientów za sankcje
- Obserwujemy wzrost nacjonalizmu, gdyż chińscy konsumenci uważają, że zostali skrzywdzeni przez USA i sankcje, więc kierują się w stronę Mate 60 (urządzenia chińskiej firmy Huawei, przyp. red.) – powiedział CNN Jeff Fieldhack, dyrektor w Counterpoint.
- Sytuacja wyglądała dobrze, ale teraz, przy napięciu politycznym i konkurencji, jest to powód do niepokoju - dodał analityk.
Czytaj więcej
Władze w Pekinie zapowiadają zwiększenie łącznej mocy obliczeniowej kraju o ponad połowę do 2025 r. Chiny zwiększają nacisk na innowacje w zakresie superkomputerów i sztucznej inteligencji.
Chiny to dla Apple drugi najważniejszy rynek po USA i rynek, na którym amerykański koncern jest liderem. Analitycy nie wierzą, że Huawei prześcignie Apple pod względem sprzedaży, ale zainteresowanie najnowszym modelem chińskiego koncernu – Mate 60 – z pewnością będzie duże.