Aktualizacja: 27.02.2025 21:43 Publikacja: 28.02.2024 11:46
Koncern Apple miał dywersyfikować działalnoć i wprowadzić własny samochód autonomiczny
Foto: Adobe Stock
Apple zdecydowało bowiem, że ostatecznie porzuca projekt, który określano mianem „Tytan” (z ang. Titan). O zamknięciu działu zajmującego się budową autonomicznego samochodu elektrycznego dyrektorzy firmy mieli się dowiedzieć na krótkim spotkaniu we wtorek – podał TechCrunch. I wskazał, że koncern prawdopodobnie zwolni w związku z tym setki osób. A to znaczy, że inżynierowie, którzy pochylali się w laboratoriach nad tą trzymaną w tajemnicy koncepcją, mogą już szukać innej pracy.
W UE powstały już firmy, które mają potencjał, by rzucić wyzwanie OpenAI czy Google Gemini. Dzieli je finansowa przepaść, ale mogą pójść ścieżką DeepSeeka.
Pojawienie się chińskiej AI spowodowało, że wiele firm rzuciło się na ten nowy model sztucznej inteligencji, co – ku zaskoczeniu ekspertów – doprowadziło do rekordowego wzrostu zapotrzebowania na chipy.
Firma Apple ogłosiła, że w ciągu czterech lat wyda 500 mld dolarów na inwestycje w Stanach Zjednoczonych. Ma też tam zwiększyć zatrudnienie o 20 tys. ludzi.
Dyrektor generalny Microsoftu Satya Nadella wyznał podczas wywiadu prowadzonego przez znanego youtubera, że jego firma musiała uznać wyższość konkurenta. Gigant zawalił bowiem w obszarze, który stał się domeną Google.
Rosja chwali się, że pomimo sankcji jej branża informatyczna poradziła sobie z trudnościami, zastąpiła zachodnie technologie własnymi i dalej się rozwija. Prawda jest inna.
Elektromobilność to dzisiaj już nie jest pytanie „, czy”, tylko „jak”. Jaki samochód wybrać? O jakiej mocy? Z jak dużą baterią? Wreszcie, z jaką ładowarką? W przypadku samochodów marki Mercedes niezmienne jest jednak to, że wszystkie łączą wysoką efektywnością oraz lokalnie bezemisyjną jazdą z osiągami, komfortem i bezpieczeństwem.
Orlen aktywnie współpracuje z nauką, inwestując w innowacje technologiczne i badania w obszarze energetyki, chemii oraz ochrony środowiska.
Różnorodność pozwala nam patrzeć na codzienną pracę z różnych perspektyw. Tworzy się wartość dodana, możliwość codziennej burzy mózgów i konfrontowania różnych punktów widzenia – mówi Agata Dziuba, starsza kierowniczka ds. HR w Amazon.
Pierwsze dwa miesiące 2025 roku jako Nextbike już za nami. Za nami także pierwsze przetargi, operacyjne wyzwania, branżowe dyskusje oraz plany na nadchodzące tygodnie – a wraz z nimi cenne spostrzeżenia na przyszłość. Choć trendy na 2025 rok stały się codziennością, my postanowiliśmy spojrzeć dalej i spróbować przewidzieć, jak będzie kształtować się sektor mikromobilności w 2030 roku.
Jako jeden z liderów branży czujemy się zobowiązani do wyznaczania standardów i podejmowania ambitnych zobowiązań. Naszym nadrzędnym celem jest osiągnięcie zerowej emisji netto w całym łańcuchu dostaw do 2040 roku – mówi Dagmara Piasecka-Ramos, prezes PepsiCo w Polsce.
Polski rynek motoryzacyjny przechodzi dynamiczne zmiany, a liczba rejestracji pojazdów niskoemisyjnych bije kolejne rekordy. W 2024 roku liczba nowo zarejestrowanych samochodów hybrydowych wzrosła o 34,63%, osiągając 197 951 sztuk, podczas gdy rejestracje pojazdów elektrycznych wyniosły 23 445 sztuk, notując niewielki spadek o 1,69% względem 2023 roku.
Spadek przychodów, straty i spory dług – tak w skrócie wyglądają wyniki Warner Bros. Discovery za 2024 rok. W planach koncernu nie widać miejsca dla polskiej stacji telewizyjnej.
W piątek rusza sprzedaż nowego iPhone’a – chodzi o jego budżetową wersję, która ma kusić fanów marki z mniej zasobnym portfelem. Statystyki Google Trends pokazują, że haczyk rzucony przez Apple nad Wisłą chwycił.
CATL po raz drugi wkracza na giełdę. Celem jest 5 miliardów dolarów, które w części posłużą do budowy fabryki na Węgrzech. CATL, czyli Contemporary Amperex Technology jest jedną z najważniejszych firm produkujących akumulatory do samochodów elektrycznych na świecie.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas