USA spóźniły się z restrykcjami. Wiadomo, gdzie Chiny kupiły kluczową technologię

Koncerny Huawei Technologies i SMIC wykorzystały amerykańską technologię do wyprodukowania zaawansowanego chipa, który trafił do chińskich smartfonów. Jego możliwości wzbudziły popłoch w Waszyngtonie. Kto pomógł Chińczykom?

Publikacja: 08.03.2024 19:18

Prezydent USA Joe Biden ściska dłoń prezydenta Chin Xi Jinpinga na telebimie w Pekinie, ale w dziedz

Prezydent USA Joe Biden ściska dłoń prezydenta Chin Xi Jinpinga na telebimie w Pekinie, ale w dziedzinie zaawansowanych technologii rozgrywa się prawdziwa bitwa między oboma krajami

Foto: Lam Yik/Bloomberg

SMIC nabył urządzenia do produkcji chipów, zanim Stany Zjednoczone zakazały takiej sprzedaży do Chin w październiku 2022 r. – podaje Bloomberg News, powołując się na nieoficjalne informacje. Chiński producent mikroprocesorów miał wykorzystać technologię kalifornijskich firm Applied Materials Inc i Lam Research Corp do opracowania zaawansowanego 7-nanometrowego chipa dla Huawei w zeszłym roku. Departament Handlu Białego Domu, Huawei, Applied Materials, Lam Research i SMIC nie odpowiedziały na prośby o komentarz w tej sprawie.

Pozostało 81% artykułu

Czytaj dalej RP.PL

Tylko 9 zł aż za 3 miesiące!
Ciesz się dostępem do treści najbardziej opiniotwórczego medium w Polsce. Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.
Globalne Interesy
Latające samochody wyjeżdżają na drogi. Ruszyła budowa wielkiej fabryki
Materiał Promocyjny
Z kartą Simplicity można zyskać nawet 1100 zł, w tym do 500 zł już przed świętami
Globalne Interesy
Rekordowe kwoty za domeny. Teraz na zakupy ruszył technologiczny gigant
Globalne Interesy
Trump wesprze Muska i sztuczną inteligencję. Ale może pójść na wojnę z Google
Globalne Interesy
AI łamistrajkiem. W tej firmie może zastąpić protestujących pracowników
Materiał Promocyjny
Big data pomaga budować skuteczne strategie
Globalne Interesy
Roboty mają zyskać „mózgi”. Wspólna inwestycja amerykańskich gigantów
Materiał Promocyjny
Polscy przedsiębiorcy coraz częściej ubezpieczeni