Dostęp na ROK tylko za 79zł z Płatnościami powtarzalnymi BLIK
Subskrybuj i bądź na bieżąco!
Aktualizacja: 24.06.2025 03:26 Publikacja: 11.11.2024 10:14
Projekt 23andMe był przełomowy, bo przełamał barierę zaporowej ceny na badania genetyczne
Foto: Adobe Stock
Miliony ludzi wysyłały firmie próbki śliny w probówkach i w zamian otrzymywały raporty na temat ich przodków, powiązań rodzinnych i predyspozycji do chorób (nazwa firmy pochodzi od 23 par chromosomów w diploidalnej komórce ludzkiej). Niektórych informacje te mogły zszokować. Odkrywali, że ich rodzice nie są tym, kim myśleli, że są, lub że mają genetyczną predyspozycję do poważnych schorzeń. Projekt 23andMe był przełomowy, bo przełamał barierę zaporowej ceny na badania genetyczne. Cena usług była niska i wynosiła w zależności od pakietu od 199 do 268 dol. Korzystały z nich i reklamowały jako prawdziwy przełom takie gwiazdy, jak Snoop Dogg, Oprah Winfrey czy Warren Buffett. W 2008 roku testy DNA firmy przeznaczone dla sprzedaży detalicznej zostały uznane przez magazyn Time za „Wynalazek roku”.
Stany Zjednoczone zwróciły się do Chin o wpłynięcie na Iran, by ten nie zablokował jednego z kluczowych szlaków...
Założyciel SoftBank Group, Masayoshi Son, chce zbudować przemysłowy kompleks wart bilion dolarów w Arizonie, któ...
Popularne rozwiązanie bazujące na generatywnej sztucznej inteligencji, Perplexity, chce być nie tylko wyszukiwar...
Rosyjski gigant cyberbezpieczeństwa, szwedzka potęga płatnicza i brytyjski fintechowy jednorożec – Kaspersky, Kl...
VELUX Polska, obchodząca w tym roku 35-lecie obecności na rynku jest jedną z tych firm, które współtworzyły polską branżę budowlaną. Od podstaw budowała kategorię użytkowych poddaszy, inwestując w przemysł, rozwijając lokalnych dostawców i kształtując standardy zrównoważonego rozwoju.
Grok, chatbot od xAI, firmy Elona Muska, mocno zyskał na popularności, ale ten dynamiczny rozwój drenuje portfel...
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas