Reklama

Sześć Małych Smoków. Chiny wypuszczają nowe firmy, które mają podbić świat

Hangzhou, miasto centrala Alibaby, wypuściło na rynek grupę start-upów, które mają być następcą potentata e-handlu. W tym wąskim gronie jest np. DeepSeek.

Publikacja: 11.03.2025 07:06

Psy roboty i humanoidy Unitree czekają na swój „moment DeepSeek”. Robotyczny start-up jest - obok De

Psy roboty i humanoidy Unitree czekają na swój „moment DeepSeek”. Robotyczny start-up jest - obok DeepSeeka - jedną z chińskich firm określanych miałem Sześciu Małych Smoków, które mają potencjał, by dołączyć do innych gigantów z Chin, jak Alibaba czy Tencent

Foto: Joan Cros/AFP

W Chinach już mówi się o kolejnej fali technologicznych gigantów z tego kraju. Po okresie dominacji takich potentatów jak Baidu, Alibaba, Tencent czy ByteDance nadejść ma czas nowych graczy – mówi się o erze Sześciu Małych Smoków. Tym mianem określa się grupę start-upów z Hangzhou, miasta, które stało się kolebką Alibaby. W Azji jest przekonanie, że śladami tej głównej na rynku e-commerce firmy pójdą kolejne technologiczne spółki z tej aglomeracji we wschodnich Chinach. Zresztą pierwsza z nich przeszła już do globalnej ofensywy. Mowa o DeepSeek.

Pozostało jeszcze 90% artykułu

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Globalne Interesy
Będziemy pracować tylko trzy dni w tygodniu. Powód jest jeden
Materiał Promocyjny
Bank Pekao uczy cyberodporności
Globalne Interesy
Złowieszcza prognoza. Ekspansja AI to bezrobocie i narodziny „trwałej klasy niższej”
Globalne Interesy
Bańka AI 17 razy większa niż dot-comów z lat 90.? Ten analityk zszokował świat
Globalne Interesy
Dzięki AI zmniejszył zatrudnienie o połowę. Szef Klarny zapowiada szok na rynku pracy
Materiał Promocyjny
Stacje ładowania dla ciężarówek pilnie potrzebne
Globalne Interesy
Wybrali akcje z pomocą AI i… zarobili 55 proc. Chatbot to nowy guru inwestycyjny
Materiał Promocyjny
Transformacja energetyczna: Były pytania, czas na odpowiedzi
Reklama
Reklama