Reklama

AI na nosie i wielki sukces. Czy ten gadżet wyprze smartfony?

EssilorLuxottica, największy producent luksusowych okularów, poinformował, że przychody ze sprzedaży inteligentnych okularów Ray-Ban Meta wzrosły ponad trzykrotnie w skali roku. To pokazuje, że takie produkty mogą być przebojem, zagrażając pozycji smartfonów.

Publikacja: 29.07.2025 11:50

Inteligentne okulary Ray-Ban Meta coraz lepiej się sprzedają. To zachęci kolejne koncerny technologi

Inteligentne okulary Ray-Ban Meta coraz lepiej się sprzedają. To zachęci kolejne koncerny technologiczne do wejścia w ten segment rynku

Foto: Bloomberg

Sukces okularów Ray-Ban Meta, stworzonych we współpracy z właścicielem Facebooka firmą Meta, rozpoczętej w 2019 roku, przyczynił się do osiągnięcia przez EssilorLuxottica sprzedaży na poziomie 14,02 mld euro w pierwszej połowie roku. To oznacza wzrost o 7,3 proc.. rok do roku. „Przeprowadzamy transformację okularów jako kolejnej platformy obliczeniowej–takiej, w której sztuczna inteligencja, technologia sensoryczna i bogata w dane infrastruktura opieki zdrowotnej będą się łączyć, aby wspierać człowieka i uwolnić jego pełny potencjał”–napisali w oświadczeniu dyrektor generalny EssilorLuxottica Francesco Milleri oraz jego zastępca Paul du Saillant. „Sukces Ray-Ban Meta, premiera okularów Oakley Meta Performance AI oraz pozytywny odbiór Nuance Audio to dla nas ważne kamienie milowe na tej nowej granicy rozwoju”– dodali.

Pozostało jeszcze 84% artykułu

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Globalne Interesy
AI miała zabierać pracę. Nowe badania pokazują coś zupełnie innego
Globalne Interesy
200 mld dolarów w miesiąc. Najbogatsi rosną, ale jeden traci
Globalne Interesy
Gigant AI wchodzi do social mediów. Bat na TikToka i fabryka fake newsów?
Globalne Interesy
„Armia lewicowych aktywistów”. Elon Musk z Grokipedią rzuca wyzwanie Wikipedii
Globalne Interesy
„AI zmieni każdą pracę”. Szef amerykańskiego giganta ostrzega przed rewolucją na rynku
Reklama
Reklama