W drodze kolejne premiery gier

W ostatnich dniach na rynek trafiły tytuły od The Farm 51 i CD Projektu. Pozostałe studia też szykują nowe gry. Część z nich zadebiutuje jeszcze w tym roku.

Publikacja: 24.10.2018 15:25

W drodze kolejne premiery gier

Foto: Troy Harvey/Bloomberg

Debiutów nie brakuje. Studio The Farm 51 wypuściło w piątek wieczorem „World War 3”. Do 21 października gra przyniosła niemal 9,4 mln zł przychodów. To więcej niż koszty produkcji i promocji gry. W środę średnia jej ocena na portalu Steam przekraczała 62 proc. To o niemal 20 pkt więcej niż jeszcze w weekend, kiedy to gracze narzekali na duże problemy techniczne. Najwyraźniej gliwickiemu studiu udało się je usunąć. Od czasu premiery jego kapitalizacja wzrosła o niemal połowę.

We wtorek natomiast zadebiutowały dwie gry od CD Projektu: „Gwint” i „Wojna Krwi”. Ta pierwsza była znana już od dłuższego czasu, teraz natomiast wyszła z tzw. fazy bety i trafiła na komputery PC. Z kolei „Wojna Krwi” trafiła na rynek z godzinnym opóźnieniem, ale oprócz niepokoju inwestorów na GPW nie miało to innych negatywnych konsekwencji. Premierę – zdaniem analityków – można uznać za udaną z punktu widzenia jakości gry.

– Oceny zarówno portali branżowych, jak i graczy są naprawdę wysokie. Potwierdzeniem wysokiej jakości jest też dobra oglądalność gry we wtorek na Twitchu: trzecie miejsce na świecie i ponad 100 tys. oglądających graczy live – komentuje Kacper Koproń, ekspert z Trigon DM. Dodaje, że z finansowego punktu widzenia o skali premiery będzie można powiedzieć więcej zapewne dopiero po wynikach za IV kwartał, chyba że wcześniej CD Projekt poinformuje o zrealizowaniu tzw. wolumenowego kamienia milowego. Zdaniem eksperta z punktu widzenia wyceny gra nie jest dla spółki istotna, a samą premierę strategicznie odczytywać można jako potwierdzenie jakości CD Projektu oraz przetestowanie zdolności sprzedażowych GOG.com, czyli serwisu cyfrowej dystrybucji należącego do giełdowej spółki.

CZYTAJ TAKŻE: CD Projekt wypuścił na rynek nowe gry

Wśród premier, które w 2018 r. na dobre zapadły w pamięć inwestorów, był m.in. „Frostpunk”. Jego sukces wywindował wycenę 11 bit studios. Co firma planuje na najbliższe miesiące?
– Jeśli chodzi o nowe tytuły, to w IV kwartale nie będziemy mieli premier. Ale przed nami wiele wydarzeń, które wewnętrznie traktujemy jako małe premiery, czyli „TWoM”, „Moonlighter” i „Beat Cop” na Nintendo Switch. „Beat Cop” na PS4, Xbox One i urządzenia mobilne. Płatny dodatek do „TWoM” z serii „TWoM Stories”. Bezpłatny dodatek do „Frostpunka” otwierający świat gry, co powinno się wyraźnie przełożyć na sprzedaż – wymienia Dariusz Wolak, odpowiadający za relacje inwestorskie w 11 bit studios.

Najbliższe tygodnie zapowiadają się ciekawie dla Cherrypick Games: 1 i 8 listopada studio będzie miało premiery swoich dwóch kluczowych tytułów: „My Beauty Spa: Stars & Stories” oraz „Project Fame”. Praca wre również w PlayWayu. Gra „Uboat” weszła w fazę testów. Szykowany jest też dodatek do „House Flippera” – „Garden”. Równolegle powstaje „CMS VR”, który będzie pierwszą grą z elementami wirtualnej rzeczywistości w ofercie grupy. Z kolei „Agony Unrated” jest w finalnych testach. Optymistyczny plan zakłada wydanie jej na Halloween.

Debiutów nie brakuje. Studio The Farm 51 wypuściło w piątek wieczorem „World War 3”. Do 21 października gra przyniosła niemal 9,4 mln zł przychodów. To więcej niż koszty produkcji i promocji gry. W środę średnia jej ocena na portalu Steam przekraczała 62 proc. To o niemal 20 pkt więcej niż jeszcze w weekend, kiedy to gracze narzekali na duże problemy techniczne. Najwyraźniej gliwickiemu studiu udało się je usunąć. Od czasu premiery jego kapitalizacja wzrosła o niemal połowę.

Pozostało 83% artykułu
2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Subskrybuj
Gry & e-Sport
Palestyńczyk mści się za rodzinę. Gry wideo szybko reagują na wydarzenia
Gry & e-Sport
„Niezwyciężony” według Lema z dobrymi ocenami. Gorzej z zainteresowaniem graczy
Gry & e-Sport
Dziś premiera „Niezwyciężonego”. To gra oparta na powieści Stanisława Lema
Gry & e-Sport
Idris Elba o swojej roli w „Cyberpunku". „Gwiazdy w grach wideo to znak czasu”
Materiał Promocyjny
Technologia na etacie
Gry & e-Sport
Dziś debiut „Widma wolności”. „Cyberpunk” odżył i znów napędza CD projekt
Materiał Promocyjny
Jak sztuczna inteligencja może być wykorzystywana przez przestępców cybernetycznych?