Debiutów nie brakuje. Studio The Farm 51 wypuściło w piątek wieczorem „World War 3”. Do 21 października gra przyniosła niemal 9,4 mln zł przychodów. To więcej niż koszty produkcji i promocji gry. W środę średnia jej ocena na portalu Steam przekraczała 62 proc. To o niemal 20 pkt więcej niż jeszcze w weekend, kiedy to gracze narzekali na duże problemy techniczne. Najwyraźniej gliwickiemu studiu udało się je usunąć. Od czasu premiery jego kapitalizacja wzrosła o niemal połowę.
We wtorek natomiast zadebiutowały dwie gry od CD Projektu: „Gwint” i „Wojna Krwi”. Ta pierwsza była znana już od dłuższego czasu, teraz natomiast wyszła z tzw. fazy bety i trafiła na komputery PC. Z kolei „Wojna Krwi” trafiła na rynek z godzinnym opóźnieniem, ale oprócz niepokoju inwestorów na GPW nie miało to innych negatywnych konsekwencji. Premierę – zdaniem analityków – można uznać za udaną z punktu widzenia jakości gry.
– Oceny zarówno portali branżowych, jak i graczy są naprawdę wysokie. Potwierdzeniem wysokiej jakości jest też dobra oglądalność gry we wtorek na Twitchu: trzecie miejsce na świecie i ponad 100 tys. oglądających graczy live – komentuje Kacper Koproń, ekspert z Trigon DM. Dodaje, że z finansowego punktu widzenia o skali premiery będzie można powiedzieć więcej zapewne dopiero po wynikach za IV kwartał, chyba że wcześniej CD Projekt poinformuje o zrealizowaniu tzw. wolumenowego kamienia milowego. Zdaniem eksperta z punktu widzenia wyceny gra nie jest dla spółki istotna, a samą premierę strategicznie odczytywać można jako potwierdzenie jakości CD Projektu oraz przetestowanie zdolności sprzedażowych GOG.com, czyli serwisu cyfrowej dystrybucji należącego do giełdowej spółki.
CZYTAJ TAKŻE: CD Projekt wypuścił na rynek nowe gry
Wśród premier, które w 2018 r. na dobre zapadły w pamięć inwestorów, był m.in. „Frostpunk”. Jego sukces wywindował wycenę 11 bit studios. Co firma planuje na najbliższe miesiące?
– Jeśli chodzi o nowe tytuły, to w IV kwartale nie będziemy mieli premier. Ale przed nami wiele wydarzeń, które wewnętrznie traktujemy jako małe premiery, czyli „TWoM”, „Moonlighter” i „Beat Cop” na Nintendo Switch. „Beat Cop” na PS4, Xbox One i urządzenia mobilne. Płatny dodatek do „TWoM” z serii „TWoM Stories”. Bezpłatny dodatek do „Frostpunka” otwierający świat gry, co powinno się wyraźnie przełożyć na sprzedaż – wymienia Dariusz Wolak, odpowiadający za relacje inwestorskie w 11 bit studios.