Startup tworzy oprogramowanie, które pomaga w tworzeniu gier. Nie jest używane tylko przez amatorów czy małe, dopiero startujące studia. Przy pomocy Unity stworzone tak rozpoznawalne na świecie tytuły, jak “Cuphead”, “Pokemon GO”.
“Jesteśmy skupieni na sukcesie naszych klientów i na zdrowiu i bezpieczeństwu naszych pracowników. Nie komentuje na razie naszych planów finansowych” – zapowiedziała osoba odpowiedzialna w Unity za kontakt z mediami. Debiut na giełdzie spółka planowała już wcześniej, bo jeszcze w pierwszej połowie tego roku. Za przeprowadzenie oferty publicznej ma odpowiadać bank Goldman Sachs, który na razie nie skomentował tych doniesień.
CZYTAJ TAKŻE: CD Projekt przekłada pokaz „Cyberpunka”
Głównym rywalem pozostaje silnik Unreal Engine, wykorzystywany przez spółkę Epic Games, która obecnie jest najbardziej znana z gry “Fortnite”. Jej silnik również jest wykorzystywany w wielu głośnych produkcjach – dość wspomnieć wydane niedawno “Star Wars Jedi: Fallen Order” czy “Final Fantasy VII Remake”.
Po raz pierwszy narzędzie Unity zostało zaprezentowane w 2005 r., podczas konferencji Worldwide Developers Conference. Gry stworzone na silniku Unity w wersji 5.1.1 obsługują takie platformy, jak Windows, Linux czy Android oraz konsole najnowszej generacji. Również hełmy do wirtualnej rzeczywistości pozostają kompatybilne z tym silnikiem.