mat. pras.

310 mln dol. na czysto – taki zysk wypracował przebój „PlayerUnknown’s Battlegorunds” („PUBG”).

To przedstawiciel gier w trybie battle royale (internauci rywalizują ze sobą do momentu aż pozostanie jeden wygrany), który bije wszelkie rekordy popularności. Zwłaszcza w Azji, która wygenerowała aż 53 proc. przychodów ze sprzedaży „PUBG”.

Południowokoreański deweloper gier PUBG Corp. Ma powody do zadowolenia. Poinformował właśnie, że jego hit rozchodzi się jak świeże bułeczki. Tytuł w 2018 r. wypracował ponad 920 mln dol. obrotu i 310 mln dol. zysku.

Liderem w tym segmencie pozostaje jednak „Fortnite”. Gra od Epic Games, choć darmowa, w 2018 r. przyniosła 2,4 mld dol. przychodu. Nic dziwnego, skoro – jak wynika z danych SuperData – „Fortnite” to najlepiej zarabiająca gra „free to play” (dostępna za darmo, ale z płatnościami dostępnymi w trakcie zabawy). W minionym roku zdeklasował pod tym względem kolejne w rankingu „Dungeon Fighter Online” od studia Nexon (1,5 mld dol. przychodu) i „League of Legends” od Tencent (1,4 mld dol.).

W rankingu najlepiej zarabiających płatnych tytułów króluje „PUBG”. Szacuje się, że gra w tę produkcję 400 mln ludzi na całym świecie. Dla porównania przychody z kolejnych w klasyfikacji w tej kategorii tytułów: „FIFA 18” i „GTA V” sięgnęły w ub. r. odpowiednio 790 mln i 628 mln dol.

Największy boom na „PUBG” panuje wśród graczy komputerowych. Sprzedaż wersji na PC w 2018 r. sięgnęła aż 790 mln dol. (wzrost rok do roku o ponad 300 proc.). Tymczasem wersja na urządzenia mobilne wygenerowała 65 mln dol., a na konsole – 60 mln dol.

Najnowsze statystyki wskazują, że najwięcej fanów „PUBG” jest w Azji. Sprzedaż na tym kontynencie stanowi o 53 proc. przychodów.

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

Polskie fundusze wolą szukać perełek za granicą

Aż 43 proc. transakcji, jakie przeprowadziły w 2018 r. krajowe fundusze wysokiego ryzyka, dotyczyło ...

Krzysztof A. Kowalczyk: Rządzie, nie bój się smartfona

Z polską e-administracją jest jak z radziecką elektroniką: niby powinna działać jak ta zachodnia, ...

Komputery przenośne są naszą wizytówką

Komputery przenośne stały się dziełami sztuki. Notebooki, z którymi odwiedzamy naszych klientów i kontrahentów ...

Jim Samples, Gremi Media: Zaufana marka to klucz do sukcesu

Netflix nie zdominuje polskiego rynku produkcji treści medialnych – mówi Jim Samples, nowy członek ...

Producenci gier złapali oddech

Pierwsze tygodnie roku obfitują w dobre informacje ze świata w tej branży. Nie pozostaje ...

W CD Projekcie zacierają ręce. Serial o wiedźminie wypromuje gry studia

W piątek na platformie Netflix odbędzie się premiera cyklu o Geralcie z Rivii. Powinna ...