Kasowe gry. Kto goni Fortnite`a?

mat. pras.

310 mln dol. na czysto – taki zysk wypracował przebój „PlayerUnknown’s Battlegorunds” („PUBG”).

To przedstawiciel gier w trybie battle royale (internauci rywalizują ze sobą do momentu aż pozostanie jeden wygrany), który bije wszelkie rekordy popularności. Zwłaszcza w Azji, która wygenerowała aż 53 proc. przychodów ze sprzedaży „PUBG”.

Południowokoreański deweloper gier PUBG Corp. Ma powody do zadowolenia. Poinformował właśnie, że jego hit rozchodzi się jak świeże bułeczki. Tytuł w 2018 r. wypracował ponad 920 mln dol. obrotu i 310 mln dol. zysku.

Liderem w tym segmencie pozostaje jednak „Fortnite”. Gra od Epic Games, choć darmowa, w 2018 r. przyniosła 2,4 mld dol. przychodu. Nic dziwnego, skoro – jak wynika z danych SuperData – „Fortnite” to najlepiej zarabiająca gra „free to play” (dostępna za darmo, ale z płatnościami dostępnymi w trakcie zabawy). W minionym roku zdeklasował pod tym względem kolejne w rankingu „Dungeon Fighter Online” od studia Nexon (1,5 mld dol. przychodu) i „League of Legends” od Tencent (1,4 mld dol.).

W rankingu najlepiej zarabiających płatnych tytułów króluje „PUBG”. Szacuje się, że gra w tę produkcję 400 mln ludzi na całym świecie. Dla porównania przychody z kolejnych w klasyfikacji w tej kategorii tytułów: „FIFA 18” i „GTA V” sięgnęły w ub. r. odpowiednio 790 mln i 628 mln dol.

Największy boom na „PUBG” panuje wśród graczy komputerowych. Sprzedaż wersji na PC w 2018 r. sięgnęła aż 790 mln dol. (wzrost rok do roku o ponad 300 proc.). Tymczasem wersja na urządzenia mobilne wygenerowała 65 mln dol., a na konsole – 60 mln dol.

Najnowsze statystyki wskazują, że najwięcej fanów „PUBG” jest w Azji. Sprzedaż na tym kontynencie stanowi o 53 proc. przychodów.

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

Stanisław Lem debiutuje na małej giełdzie

Studio pracujące nad grą bazującą na powieści Stanisława Lema dziś debiutuje na NewConnect. Na ...

Alcarelle: ten alkohol ma raz na zawsze wyeliminować kaca

Ponad 40 lat badań brytyjskiego naukowca może przełożyć się na przyjemne poranki po imprezie, ...

Facebook chce czytać w naszych myślach

Od ogłoszenia planów stworzenia interfejsu mózg – komputer minęło ponad dwa lata. Facebook wraz ...

Chatbot nie męczy się i nie irytuje

Rynek komunikatorów i wirtualnych asystentów notuje potężny wzrost. Nowatorskie narzędzia rewolucjonizują kontakty z klientami ...

Sąd zablokował gigantyczny kontrakt Pentagonu. Amazon triumfuje

Amerykański sąd zablokował na wniosek Amazona kontrakt JEDI wart 10 miliardów dolarów. Zdaniem koncernu ...

Francja ma dość. Nakłada podatek cyfrowy na techno-gigantów

Nie czekając na globalne ustalenia, np. w ramach OECD rząd francuski rozesłał do gigantów ...