Kasowe gry. Kto goni Fortnite`a?

mat. pras.

310 mln dol. na czysto – taki zysk wypracował przebój „PlayerUnknown’s Battlegorunds” („PUBG”).

To przedstawiciel gier w trybie battle royale (internauci rywalizują ze sobą do momentu aż pozostanie jeden wygrany), który bije wszelkie rekordy popularności. Zwłaszcza w Azji, która wygenerowała aż 53 proc. przychodów ze sprzedaży „PUBG”.

Południowokoreański deweloper gier PUBG Corp. Ma powody do zadowolenia. Poinformował właśnie, że jego hit rozchodzi się jak świeże bułeczki. Tytuł w 2018 r. wypracował ponad 920 mln dol. obrotu i 310 mln dol. zysku.

Liderem w tym segmencie pozostaje jednak „Fortnite”. Gra od Epic Games, choć darmowa, w 2018 r. przyniosła 2,4 mld dol. przychodu. Nic dziwnego, skoro – jak wynika z danych SuperData – „Fortnite” to najlepiej zarabiająca gra „free to play” (dostępna za darmo, ale z płatnościami dostępnymi w trakcie zabawy). W minionym roku zdeklasował pod tym względem kolejne w rankingu „Dungeon Fighter Online” od studia Nexon (1,5 mld dol. przychodu) i „League of Legends” od Tencent (1,4 mld dol.).

W rankingu najlepiej zarabiających płatnych tytułów króluje „PUBG”. Szacuje się, że gra w tę produkcję 400 mln ludzi na całym świecie. Dla porównania przychody z kolejnych w klasyfikacji w tej kategorii tytułów: „FIFA 18” i „GTA V” sięgnęły w ub. r. odpowiednio 790 mln i 628 mln dol.

Największy boom na „PUBG” panuje wśród graczy komputerowych. Sprzedaż wersji na PC w 2018 r. sięgnęła aż 790 mln dol. (wzrost rok do roku o ponad 300 proc.). Tymczasem wersja na urządzenia mobilne wygenerowała 65 mln dol., a na konsole – 60 mln dol.

Najnowsze statystyki wskazują, że najwięcej fanów „PUBG” jest w Azji. Sprzedaż na tym kontynencie stanowi o 53 proc. przychodów.

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

W japońskim stylu o papieżu Polaku

Poznańskie Mobinet Games tworzy grę o papieżu Polaku „Karol Wojtyła: Totus Tuus”. Równocześnie wystartowali ...

Druk przestrzenny jest coraz częściej wykorzystywany przez firmy

Prawie co trzecia firma w Europie planuje inwestycję w drukarkę 3D – ocenia producent ...

Przeczytane w „Rz”: Będziemy firmą technologiczną z licencją bankową

Przez 100 lat PKO BP działał jako bank, ale na kolejne 100 powinien się ...

Sukces polskiej firmy, która zwalcza cyberprzemoc za pomocą AI

Pierwsze polskie laboratorium walczące z cyberprzemocą za pomocą sztucznej inteligencji, Samurai Labs, otrzyma dofinansowanie ...

Prezes Huawei: Nasza sprzedaż runie przez sankcje Trumpa

Prezes Huawei Ren Zhengfei oszacował, że sprzedaż firmy spadnie nawet o 40 proc. w ...

Smartfony na celowniku hakerów

Firmy, instytucje, celebryci, politycy i zwykli obywatele – wszyscy mogą paść ofiarą cyberataków. Furtką ...