Powstaje gra promująca… zdrowe odżywianie się

Bloomberg

Producent gier Red Dev Studio nawiąże współpracę z siecią poradni dietetycznych MedFood Group.

Polskie przedsiębiorstwa tworzące gry przebojem zdobywają zagraniczne rynki, oferując tytuły o różnorodnej tematyce. W ten nurt wpisuje się najnowsze joint venture pomiędzy Red Dev Studio i MedFood Group. Porozumienie zakłada stworzenie serii gier na platformy stacjonarne i mobilne. Głównym produktem ma być gra przygodowo-detektywistyczna, której fabuła opierać się będzie na aferze z udziałem chciwej korporacji produkującej żywność.

CZYTAJ TAKŻE: Gry wideo: sex i krwawe jatki mają przyciągnąć graczy

– Koszt produkcji i promocji gry wyniesie około miliona złotych, a produkcja zajmie nam około roku – przewiduje Wojciech Sypko, prezes Red Dev Studio.

Spółki połączył też plan rozwoju na rynku kapitałowym. Obie wybierają się na rynek alternatywny GPW. Pierwsze trafi tam Red Dev Studio. Do debiutu może dojść jeszcze w lipcu. Obecnie studio zatrudnia kilkanaście osób. Swoje produkcje sprzedaje w modelu dystrybucji cyfrowej. Z kolei MedFood Group prowadzi sześć poradni dietetycznych, organizuje też szkolenia online, dotyczące zdrowego stylu życia.

CZYTAJ TAKŻE: Gry wideo ogłupiają? Polscy naukowcy: Wręcz przeciwnie

Polski rynek gier komputerowych ma wartość 2,5 mld zł, w zeszłym roku urósł o 7 proc. – szacuje firma badawcza PMR. Z kolei wartość globalnego rynku gier firma Newzoo szacuje na niemal 140 mld dol. Polska jest w trzeciej dziesiątce zestawienia.

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

Na tym eksplodującym rynku Chińczycy pobili Apple

Rynek wearables, czyli technologii ubieralnych, gwałtownie rośnie. Motorem wzrostu nie są takie korporacje jak ...

Szef AliExpress: Dzięki blogerom będziemy Polakom kojarzyć się z modą

Polska to dla nas pewnego rodzaju brama do innych rynków europejskich, widzimy tu wielki ...

Najnowsze „Gwiezdne Wojny” już zarobiły dla Disneya miliard dolarów

„Gwiezdne Wojny: Skywalker. Odrodzenie” to już siódmy miliardowy film Disneya w 2019 roku. Walt ...

Polskie firmy ostro wchodzą do sieci. Ale do Skandynawów nam daleko

Przez internet sprzedaje już 14 proc. przedsiębiorstw zatrudniających co najmniej 10 osób, czyli mniej ...

Fake newsy stają się coraz groźniejsze

Nieprawdziwe informacje mogą szkodzić przedsiębiorcom, a nawet wpływać na wyniki wyborów. Do walki z ...

Polski startup wygrywa w Luksemburgu i zgarnia kontrakt dla Vodafone

Hotailors, poznańska spółka, której technologia – oparta o sztuczną inteligencję – ułatwia organizowanie i ...