Polskie przedsiębiorstwa tworzące gry przebojem zdobywają zagraniczne rynki, oferując tytuły o różnorodnej tematyce. W ten nurt wpisuje się najnowsze joint venture pomiędzy Red Dev Studio i MedFood Group. Porozumienie zakłada stworzenie serii gier na platformy stacjonarne i mobilne. Głównym produktem ma być gra przygodowo-detektywistyczna, której fabuła opierać się będzie na aferze z udziałem chciwej korporacji produkującej żywność.
CZYTAJ TAKŻE: Gry wideo: sex i krwawe jatki mają przyciągnąć graczy
– Koszt produkcji i promocji gry wyniesie około miliona złotych, a produkcja zajmie nam około roku – przewiduje Wojciech Sypko, prezes Red Dev Studio.
Spółki połączył też plan rozwoju na rynku kapitałowym. Obie wybierają się na rynek alternatywny GPW. Pierwsze trafi tam Red Dev Studio. Do debiutu może dojść jeszcze w lipcu. Obecnie studio zatrudnia kilkanaście osób. Swoje produkcje sprzedaje w modelu dystrybucji cyfrowej. Z kolei MedFood Group prowadzi sześć poradni dietetycznych, organizuje też szkolenia online, dotyczące zdrowego stylu życia.
CZYTAJ TAKŻE: Gry wideo ogłupiają? Polscy naukowcy: Wręcz przeciwnie