Przychody producentów gier wideo wzrosły w 2020 o 20 proc., do 179,7 mld dolarów – mówią szacunki firmy IDC. Branża ta stała się więc już większa niż łącznie przemysł filmowy i sektor sportowy.
Branża filmowa miała w 2019 r., według Motion Picture Assosciation, przychody sięgające 100 mld dol. W 2020 r. musiały one być mniejsze, ze względu na zamykanie kin podczas lockdownów. Tymczasem branża sportowa zarobiła w 2020 r., według PwC, ponad 75 mld dol.
CZYTAJ TAKŻE: W cieniu „Cyberpunka” rosną polskie hity. Kto błyśnie w 2021 roku?
Pandemia mocno przyczyniła się do wzrostu zysków branży gier wideo. Z sondażu przeprowadzonego dla firmy NPD wynika, że 79 proc. ankietowanych grało w takie gry w ostatnich sześciu miesiącach. Średni czas gry wynosił 14 godzin tygodniowo, gdy rok wcześniej sięgał on 12 godzin tygodniowo. Analitycy wskazują, że wzrost przychodów sektora gier wideo będzie w 2021 r. nadal mocno rósł.
Żadna część jak i całość utworów zawartych w dzienniku nie może być powielana i rozpowszechniana lub dalej rozpowszechniana w jakiejkolwiek formie i w jakikolwiek sposób (w tym także elektroniczny lub mechaniczny lub inny albo na wszelkich polach eksploatacji) włącznie z kopiowaniem, szeroko pojętę digitalizację, fotokopiowaniem lub kopiowaniem, w tym także zamieszczaniem w Internecie - bez pisemnej zgody Gremi Media SA. Jakiekolwiek użycie lub wykorzystanie utworów w całości lub w części bez zgody Gremi Media SA lub autorów z naruszeniem prawa jest zabronione pod groźbą kary i może być ścigane prawnie.
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami "Regulaminu korzystania z artykułów prasowych" [Poprzednia wersja obowiązująca do 30.01.2017]. Formularz zamówienia można pobrać na stronie www.rp.pl/licencja.