Pomógł koronawirus. Branża gier już większa od filmowej i sportowej

Flickr/Marc van der Chijs

Przychody producentów gier wideo wzrosły w 2020 o 20 proc., do 179,7 mld dolarów – mówią szacunki firmy IDC. Branża ta stała się więc już większa niż łącznie przemysł filmowy i sektor sportowy.

Branża filmowa miała w 2019 r., według Motion Picture Assosciation, przychody sięgające 100 mld dol. W 2020 r. musiały one być mniejsze, ze względu na zamykanie kin podczas lockdownów. Tymczasem branża sportowa zarobiła w 2020 r., według PwC, ponad 75 mld dol.

CZYTAJ TAKŻE: W cieniu „Cyberpunka” rosną polskie hity. Kto błyśnie w 2021 roku?

Pandemia mocno przyczyniła się do wzrostu zysków branży gier wideo. Z sondażu przeprowadzonego dla firmy NPD wynika, że 79 proc. ankietowanych grało w takie gry w ostatnich sześciu miesiącach. Średni czas gry wynosił 14 godzin tygodniowo, gdy rok wcześniej sięgał on 12 godzin tygodniowo. Analitycy wskazują, że wzrost przychodów sektora gier wideo będzie w 2021 r. nadal mocno rósł.

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

Słuchawki, które zabijają zarazki

LG Tone+ to słuchawki bezprzewodowe, które podczas ładowania same się czyszczą. Firma LG zdaje ...

Lotto rozpozna wiek gracza. Bez sprawdzania dokumentów

STX Next to poznańska firma, która przygotowuje dla Totalizatora Sportowego rozwiązanie do przewidywania wieku ...

Ten pracodawca wie, kiedy uprawiasz seks

Amerykański koncern Activision Blizzard płaci pracownikom za używanie i dostęp do danych z aplikacji ...

Zyski Samsunga topnieją przez smartfony i karty pamięci

Nie tylko Apple spodziewa się za czwarty kwartał 2018 r. wyników gorszych niż wcześniej ...

„Cyberpunk” jak lot w kosmos. A na giełdzie rollercoster

Zasięg dyskusji o grze za ostatnie 30 dni przekroczył pułap 1,1 mld internautów. To ...