Nowy król gier mobilnych. Kto jeszcze się liczy?

mat. pras.

„PUBG Mobile”, wersja na smartfony przeboju „PlayerUnknown’s Battlegrounds” koreańskiego studia Bluehole, dołączyła do elitarnego grona najpopularniejszych gier mobilnych na świecie. Za mobilną odsłoną hitu stoi chiński gigant Tencent.

Od uruchomienia w 2018 r. wersji na urządzenia z systemem Android i iOS tytuł pobrano już ponad miliard razy. I to tylko poza Chinami. To bez wątpienia wpisuje go do panteonu najlepszych gier wszech czasów. Na podium gier mobilnych „PUBG” wyprzedzają tylko produkcje od Kiloo Games i King Digital, czyli odpowiednio gry „Subway Surfers” i „Candy Crush Saga”.

CZYTAJ TAKŻE: Te gry mają królować w 2021 roku. Polacy w czołówce

Z najnowszych danych Sensor Tower za luty 2021 r. wynika, że „PUBG Mobile” królował wśród gier na smartfony i tablety pod względem generowanych przychodów. Gracze wydali w ramach tej gry aż ćwierć miliarda dolarów, czyli o ponad 16 proc. więcej niż rok wcześniej. Co istotne, aż dwie trzecie tych wpływów pochodziło z rynku chińskiego. Po 25 mln dol. zostawili gracze z USA i Arabii Saudyjskiej. W przypadku urządzeń iOS tytuł ten był bezkonkurencyjny, drugie miejsce zajął „Honor of Kings” (również od Tencent) a trzecie – „Genshin Impact”. W sklepie Google Play najbardziej dochodowa trójka nie uwzględnia jednak hitu chińskiego giganta – prym wiodą „Genshin Impact”, „Pokemon Go” i „Coin Master”.

„Honor of Kings” w lutym przyniósł Tencent ponad 218 mln dol. przychodu, co oznacza wzrost rok do roku o przeszło 57 proc. (w tym wypadku aż niemal 96 proc. płacących graczy pochodziło z Chin). W minionym miesiącu – pod względem liczby pobrań – liderami rynku mobilnego okazały się jednak zupełnie inne tytuły. Pierwsze miejsce zajęła produkcja studia Supersonic „Join Clash 3D” (27 mln instalacji, wzrost r/r o 170 proc.), wyprzedzając „High Heels” i „Girl Genius”.

Tencent to największy na świecie producent gier wideo (pod względem przychodów – a te w IV kwartale ub. r. wzrosły o 29 proc.). Jego „PUBG Mobile” to wieloosobowa gra typu battle royale (gracze walczą między sobą do momentu aż na arenie pozostanie tylko jeden). Firma ma już w portfolio kolejny tytuł z tego gatunku – „Peacekeeper Elite”.

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

Polskie studio znane z oskarowych animacji wyprodukuje gry

Platige Image to firma, której nie trzeba szeroko przedstawiać – to ona stała za ...

H&M wyrzucony z chińskiego internetu

Wpisanie nazwy marki „H&M” w chińskich wyszukiwarkach, mapach, witrynach sklepów internetowych czy innych platformach ...

Jak rozbudzić innowacyjność w Polsce

O tym, jak stymulować kreatywność małych i średnich polskich przedsiębiorstw rozmawiano w środę w ...

Boom cyfrowych map. Nowe zastosowania

Dla producentów map nastał czas biznesowych żniw. Pod warunkiem że są to mapy cyfrowe. ...

Facebook zapłaci francuskiemu fiskusowi zaległe podatki

Europa nie odpuszcza Facebookowi. Francuski oddział zdecydował się na przyjęcie decyzji o zapłaceniu zaległych ...

Ten gadżet da nadludzkie możliwości. Projekt giganta internetu

Alphabet, spółka matka Google, pracuje nad ciekawym i dość tajemniczym projektem urządzenia do wzmacniania ...