Nowy król gier mobilnych. Kto jeszcze się liczy?

mat. pras.

„PUBG Mobile”, wersja na smartfony przeboju „PlayerUnknown’s Battlegrounds” koreańskiego studia Bluehole, dołączyła do elitarnego grona najpopularniejszych gier mobilnych na świecie. Za mobilną odsłoną hitu stoi chiński gigant Tencent.

Od uruchomienia w 2018 r. wersji na urządzenia z systemem Android i iOS tytuł pobrano już ponad miliard razy. I to tylko poza Chinami. To bez wątpienia wpisuje go do panteonu najlepszych gier wszech czasów. Na podium gier mobilnych „PUBG” wyprzedzają tylko produkcje od Kiloo Games i King Digital, czyli odpowiednio gry „Subway Surfers” i „Candy Crush Saga”.

CZYTAJ TAKŻE: Te gry mają królować w 2021 roku. Polacy w czołówce

Z najnowszych danych Sensor Tower za luty 2021 r. wynika, że „PUBG Mobile” królował wśród gier na smartfony i tablety pod względem generowanych przychodów. Gracze wydali w ramach tej gry aż ćwierć miliarda dolarów, czyli o ponad 16 proc. więcej niż rok wcześniej. Co istotne, aż dwie trzecie tych wpływów pochodziło z rynku chińskiego. Po 25 mln dol. zostawili gracze z USA i Arabii Saudyjskiej. W przypadku urządzeń iOS tytuł ten był bezkonkurencyjny, drugie miejsce zajął „Honor of Kings” (również od Tencent) a trzecie – „Genshin Impact”. W sklepie Google Play najbardziej dochodowa trójka nie uwzględnia jednak hitu chińskiego giganta – prym wiodą „Genshin Impact”, „Pokemon Go” i „Coin Master”.

„Honor of Kings” w lutym przyniósł Tencent ponad 218 mln dol. przychodu, co oznacza wzrost rok do roku o przeszło 57 proc. (w tym wypadku aż niemal 96 proc. płacących graczy pochodziło z Chin). W minionym miesiącu – pod względem liczby pobrań – liderami rynku mobilnego okazały się jednak zupełnie inne tytuły. Pierwsze miejsce zajęła produkcja studia Supersonic „Join Clash 3D” (27 mln instalacji, wzrost r/r o 170 proc.), wyprzedzając „High Heels” i „Girl Genius”.

Tencent to największy na świecie producent gier wideo (pod względem przychodów – a te w IV kwartale ub. r. wzrosły o 29 proc.). Jego „PUBG Mobile” to wieloosobowa gra typu battle royale (gracze walczą między sobą do momentu aż na arenie pozostanie tylko jeden). Firma ma już w portfolio kolejny tytuł z tego gatunku – „Peacekeeper Elite”.

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

Rekordowe wydatki na lobbing Amazona, Apple i Facebooka

Technologiczni giganci wydają miliony na to, by prawo było uchwalane po ich myśli. Trzy ...

Rekordowa aktywność hakerów. Atakuje AI i roje botów

Spadło wykorzystanie szkodliwego oprogramowania służącego do tzw. kopania kryptowalut. Nie oznacza to jednak, że ...

Miał być wielki sukces w grach, a jest widmo kryzysu

Po falstarcie „Cyberpunka”, gorszym od oczekiwań giełdowym debiucie Huuuge i kłopotach Techlandu polska branża ...

Polska firma robi supersłuchawki dla światowych gwiazd muzyki

Z produkowanych w Polsce na indywidualne zamówienie słuchawek korzystają np. Ray Wilson z Genesis, ...

Google rozpoczyna bitwę o rynek gier. Atak z chmury

Na rynek wchodzi Stadia Google`a, zaś w 2020 roku odpowiedzieć ma Microsoft z xCloud. ...

App Store to dla Apple żyła złota. Padł rekord

Właściciele sprzętów z logo nadgryzionego jabłka głęboko sięgnęli do kieszeni. W okresie świąt i ...