Tempo wprowadzania innowacji mocno przyspieszyło

Wkraczamy w erę postcyfrową, w której cyfryzacja nie wystarczy już do odniesienia sukcesu. Kluczowa będzie umiejętność dostarczenia klientom spersonalizowanych ofert w odpowiednim miejscu i czasie – wynika z raportu Accenture „Technology Vision 2019”.

Aż 94 proc. menadżerów na świecie i 97 proc. w Polsce twierdzi, że tempo wdrażania innowacji w ich firmach w ciągu ostatnich trzech lat wzrosło. Z raportu wynika, że liderzy poszukują obecnie odpowiedzi na pytanie: w jaki sposób wyróżnić się na rynku, na którym wszystkie organizacje posiadają podobne kompetencje cyfrowe.

– Sztuczna inteligencja jest technologią, która będzie najczęściej wykorzystywana w projektach transformacyjnych w najbliższym czasie. Aż 63 proc. firm na świecie i 60 proc. w Polsce zamierza w ciągu najbliższego roku inwestować w rozwiązania oparte na AI – mówi Jacek Borek, dyrektor zarządzający Accenture Technology w Polsce.

Na kolejnych miejscach znalazły się analityka, internet rzeczy oraz blockchain, rozszerzona rzeczywistość i robotyzacja. – Postcyfrowy świat nie oznacza, że cyfryzacja się skończyła – podkreśla Borek. – Wręcz przeciwnie. Organizacje muszą wykorzystywać nowe, potężne technologie, aby wprowadzać innowacje w swoich modelach biznesowych i personalizować doświadczenia swoich klientów. Jednocześnie liderzy muszą zdawać sobie sprawę z tego, że wartości ludzkie, takie jak zaufanie i odpowiedzialność, to nie tylko hasła, ale krytyczne czynniki warunkujące ich sukces – tłumaczy dyrektor zarządzający Accenture Technology w Polsce. I dodaje, że nadrzędnym celem tych inwestycji będzie stworzenie dodatkowej wartości dla klientów i zapewnienie im spersonalizowanych doświadczeń on-demand (na życzenie).

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

W 2020 roku państwo przeniesie się do chmury

Resort cyfryzacji szykuje centralny przetarg na budowę systemu gromadzenia danych. Już za kilka miesięcy ...

Sklepy internetowe toną w zamówieniach. To już korek

Obawy przed epidemią zachęciły Polaków do kupowania online, również żywności. W efekcie liczba transakcji ...

5 mld dol. kary dla Facebooka

Za skandal związany z wyciekiem danych dla Cambridge Analytica amerykańska komisja handlu ukarała Facebooka ...

Gigantyczna kara dla Google`a

Komisja Europejska nałożyła 1,49 mld euro kary na Google za praktyki ograniczające konkurencję w ...

Bitcoin poniżej 5 tys. dol. Co spowodowało krach?

W ciągu tygodnia kapitalizacja rynku cyfrowych walut stopniała z 210 mld dol. do 145 ...

Bruksela po stronie twórców. Co na to cyfrowi giganci?

Parlament Europejski i Rada doszły do porozumienia w sprawie praw autorskich na rynku cyfrowym ...