Polacy chcą więcej cyfrowej wolności niż inni pracownicy

Firmy, które chętnie inwestują w rozwój cyfrowych doświadczeń pracowników, znacznie łatwiej osiągają cele biznesowe i przyciągają uzdolnionych fachowców. Trend ten dotyczy nie tylko krajów Europy Zachodniej, ale również polskich firm – wynika z najnowszego raportu VMware.

Dane wskazują, że ponad 66 proc. pracowników w Europie przyznaje, iż swoboda wyboru cyfrowych narzędzi pracy ma wpływ na decyzję o podjęciu pracy u danego przedsiębiorcy. W Polsce ponad 75 proc. pracowników uzależnia ten wybór od poziomu cyfrowej wolności, co stanowi wynik średnio o 15 pkt proc. wyższy niż w Niemczech, Francji czy Wlk. Brytanii. W całym regionie 70 proc. pracowników uważa, że ich obecni pracodawcy powinni bardziej skupić się na rozwoju ich cyfrowych doświadczeń.

CZYTAJ TAKŻE: Praca w IT to luksus? Nie dla wszystkich

– Kapitał ludzki jest dzisiaj o wiele bardziej niezbędny dla sukcesu firmy niż kiedykolwiek wcześniej. To ludzie stanowią źródło innowacji i to ludzie pozwalają firmie zdobyć przewagę konkurencyjną. Najlepsi fachowcy mają jednak coraz więcej możliwości rozwoju, które są zgodne z ich stylem życia i celami zawodowymi. Pracodawcy nie maja wyboru i muszą o nich walczyć jak nigdy dotąd – komentuje wyniki Jean Pierre Brulard, dyrektor generalny VMware w regionie EMEA.

Dziś jedna czwarta polskich pracowników twierdzi, że największą przeszkodą we wprowadzaniu zmian jest całkowity brak zrozumienia ze strony działów IT, czego tak naprawdę chcą. 15 proc. z nich wskazuje, że firmy nie uznają cyfrowych doświadczeń za swój biznesowy priorytet. Ponad 56 proc. ankietowanych uważa ponadto, że nie ma wpływu na to, z jakich urządzeń mogą korzystać w pracy. Badania pokazują, że budowanie pozytywnych cyfrowych doświadczeń pracownika ma ogromny wpływ na jego satysfakcję z pracy i przywiązanie do firmy.

CZYTAJ TAKŻE: Zbyt męska twarz polskiej branży IT

Polscy respondenci, którzy przyznali, że ich organizacja daje im możliwość pracy zdalnej. Znacznie częściej wskazywali, że są dumni ze swojego miejsca pracy, w porównaniu z respondentami, których firma nie pozwala na taką swobodę (82 proc. w porównaniu do 18 proc). Pracownicy chwalący się wyższym poziomem autonomii znacznie częściej wskazywali swoje firmy jako organizacje charakteryzujące się progresywna kulturą (74 proc.), najlepsze miejsce do pracy (77 proc.) czy firmy dbające o równowagę pomiędzy życiem prywatnym a zawodowym (71 proc.).

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

Polak technosceptykiem: marzy o „elektryku”, ale boi się robota

Podróż autobusem bez kierowcy skłonne jest odbyć niecałe 29 proc. Polaków. Tylko nieco więcej ...

Smartfonowi zakupoholicy? Polska liderem

Czterech na 10 polskich e-konsumentów kupi prezenty świąteczne na smartfonie i trend ten przyspiesza. ...

Internet rzeczy wyprowadzony w pole

Jeszcze kilka lat temu miejsce dla tej technologii widziano głównie w handlu. Dzisiaj rozwija ...

Nie uwierzysz, do czego służą już drony

Wykorzystywane są nie tylko do celów militarnych i zabawy. Tzw. bezzałogowce mają coraz więcej ...

Koniec Google+. Mało czasu na pobranie danych

Rusza wygaszanie platformy społecznościowej Google’a. Serwis działający od 2011 r. zostanie oficjalnie zamknięty już ...

Chmura chroni nasze zdrowie

Globalny rynek usług chmurowych dla służby zdrowia osiągnie do 2025 r. wartość ponad 55 ...