Dla 35 proc. rodziców główną barierą w takim nauczaniu jest zbyt wolny transfer danych. Nauka zdalna powoduje, że ogółem domownicy używają częściej urządzeń elektronicznych
Co trzeci ankietowany uznaje, że to błędy i braki w oprogramowaniu są największym wyzwaniem dla edukacji ich dzieci – wynika z badania SW Research na zlecenie MediaMarkt Saturn Polska.
Ponad 15 proc. Polaków ma problem z obsługą software`u do nauki zdalnej. Dotyczy to w takim samym stopniu osób z podstawowym wykształceniem (21,4 proc.) jak i wyższym (18,2 proc.). Blisko co piąty Polak skarży się na złą jakość dźwięku (19,4 proc.) lub obrazu (16,3 proc.) podczas lekcji na odległość.
CZYTAJ TAKŻE: Rekordowa inwestycja w polski startup. Przyspieszy światową ekspansję
Co trzeci uczeń korzysta z komputera stacjonarnego, co piąty z tabletu, a zdecydowana większość czyli aż 60 proc. uczy się przy pomocy laptopa. Telefonów do nauki zdalnej używa aż 36,6 proc. dzieci. Ogółem 35 proc. rodziców przyznało, że najpoważniejszą barierą jest dla uczniów zbyt wolny internet.
Dziewięciu na dziesięciu ankietowanych przyznało, że jakość nauki zdalnej uzależniona jest od jakości sprzętu. Ponad połowa oceniła ten wpływ na umiarkowany, a 38,3 proc. na wysoki.
– Od połowy marca br. bardzo dynamicznie rośnie popyt na urządzenia do nauki i pracy zdalnej takie jak laptopy, komputery, monitory i sprzęt do wideokonferencji – kamerki, zestawy słuchawkowe oraz inne akcesoria. Równie dużym zainteresowaniem cieszą się drukarki, urządzenia wielofunkcyjne czy oprogramowanie biurowo-szkolne – mówi Friedrich Frank, dyrektor handlowy w MediaMarktSaturn Polska. – Użytkownicy nowych technologii chcą od razu w pełni i bezpiecznie korzystać z możliwości zakupionych sprzętów. W związku z tym coraz więcej klientów jest zainteresowanych takimi usługami jak konfiguracja nowego laptopa, zabezpieczenie ekranu smartfona np. folią antybakteryjną czy dodatkowym ubezpieczeniem sprzętu – dodaje.
CZYTAJ TAKŻE: Minister cyfryzacji: Laptopy płyną do szkół, a sieć ma wytrzymać
Po wprowadzeniu nauki zdalnej 57 proc. Polaków częściej korzysta z urządzeń komputerowych niż w przeszłości, także poza godzinami lekcyjnymi. 27 proc. stara się nie używać sprzętu poza obowiązkami szkolnymi. Pomimo coraz szerszego dostępu do technologii 68 proc. Polaków negatywnie ocenia wpływ nauki zdalnej na dzieci. Ponad połowa rodziców uważa, że największą trudnością w nauczaniu na odległość jest brak fizycznej obecności pozostałych dzieci i nauczycieli. Co piąty rodzic nie widzi znaczącej różnicy pomiędzy nauczaniem zdalnym a stacjonarnym. Mniej niż 10 proc. respondentów zadeklarowało pozytywne odczucia odnośnie wpływu nauczania na odległość na ich dzieci, przy czym odpowiedź „zdecydowanie pozytywny” wybrało jedynie 2 proc. badanych.
Badanie zostało przeprowadzone przez SW Research na zlecenie MediaMarkt Saturn Polska na reprezentatywnej próbie 800 Polaków – rodziców dzieci i młodzieży do 18 roku życia.
Żadna część jak i całość utworów zawartych w dzienniku nie może być powielana i rozpowszechniana lub dalej rozpowszechniana w jakiejkolwiek formie i w jakikolwiek sposób (w tym także elektroniczny lub mechaniczny lub inny albo na wszelkich polach eksploatacji) włącznie z kopiowaniem, szeroko pojętę digitalizację, fotokopiowaniem lub kopiowaniem, w tym także zamieszczaniem w Internecie - bez pisemnej zgody Gremi Media SA. Jakiekolwiek użycie lub wykorzystanie utworów w całości lub w części bez zgody Gremi Media SA lub autorów z naruszeniem prawa jest zabronione pod groźbą kary i może być ścigane prawnie.
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami "Regulaminu korzystania z artykułów prasowych" [Poprzednia wersja obowiązująca do 30.01.2017]. Formularz zamówienia można pobrać na stronie www.rp.pl/licencja.