To jeden z największych ataków hakerskich na użytkowników Apple w historii – informuje portal Vice. Eksperci Google`a okryli szereg stron internetowych, które dostarczały złośliwe oprogramowanie przez co najmniej dwa lata. Wystarczyło odwiedzić witrynę, a serwer atakował urządzenie.

CZYTAJ TAKŻE: Apple zapłaci hakerowi milion dolarów

Cyberprzestępcy wykorzystywali aż 14 luk w zabezpieczeniach iPhone`ów. Luki obejmowały systemy od iOS10 do iOS12 i dotyczyły w większości domyślnej przeglądarki Apple. Za jej pośrednictwem hakerzy otrzymywali dostęp do najwyższego poziomu uprawnień i pełną kontrolę nad telefonem wraz z dostępem do przechowywanych na nim plików. Oznacza to, że mieli dostęp nawet do zapisanych haseł. Byli w stanie śledzić także bieżącą lokalizację użytkownika.

Z kolei portal The Verge podaje, że Google Project Zero skontaktował się z Apple w lutym i dał firmie tylko 7 dni na naprawienie usterki.

CZYTAJ TAKŻE: Sprzedaż iPhone’ów dramatycznie spada. Ale Apple… poprawia wyniki

To już kolejny skandal z udziałem Apple w ostatnim czasie. Pod koniec lipca wyszło na jaw, że firma wykorzystuje nagrane przez Siri dźwięki i rozmowy użytkowników. Jako pokłosie skandalu ponad 300 pracowników, odsłuchujących przesyłane rozmowy z oddziału w Irlandii, zostało zwolnionych, a koncern 28 sierpnia wydał oficjalny komunikat z przeprosinami.

Firma ma jednak i dobrą informację dla swoich klientów. Koncern ogłosił, że rozpoczyna współpracę z zewnętrznymi warsztatami naprawczymi. Będzie dostarczał do nich części, pod warunkiem, że uzyskają one odpowiedni, teraz już darmowy certyfikat. Zewnętrzne firmy będą mogły wykonywać jedynie najczęstsze naprawy, takie jak wymiana wadliwych baterii, głośników i ekranów.

CZYTAJ TAKŻE: Hakerzy włamali się na konto współzałożyciela Twittera

Producent iPhonów deklaruje, że zewnętrzne firmy będą pracowały na tych samych częściach co autoryzowane serwisy Apple. Chociaż warsztaty będą musiały płacić te same ceny za części, będą mogły ustalać własne ceny świadczonych usług.