Reklama

Wyjątkowo perfidny sposób hakerów. Tego się nikt nie spodziewał

Badacze z firmy Kaspersky zaobserwowali, że cyberprzestępcy wykorzystują rosnące zainteresowanie grami wideo, rozprzestrzeniając szkodliwe oprogramowanie.

Publikacja: 25.06.2019 12:30

Wyjątkowo perfidny sposób hakerów. Tego się nikt nie spodziewał

Foto: Bloomberg

Wykorzystują do tego celu fałszywe kopie najpopularniejszych gier. Tylko w ciągu ostatnich 12 miesięcy zaatakowanych w ten sposób zostało ponad 930 tys. użytkowników. Ponad jedna trzecia ataków opierała się na popularności zaledwie trzech gier.

CZYTAJ TAKŻE: Prosiak z Polski sieje postrach na całym świecie

Na czele listy najczęściej wykorzystywanych przez cyberprzestępców znalazł się „Minecraft”. Szkodliwe oprogramowanie podszywające się pod tę grę stanowiło ok. 30 proc. ataków, których celem było ponad 310 tys. graczy. Na drugim miejscu jest „GTA V„, która została wykorzystana do zaatakowania ponad 112 tys. użytkowników, a trzecim – „Sims 4” (niemal 105 tys. cyberofiar).

""

„Minecraft” i „GTA V” – to głównie te tytuły cyberprzestępcy wykorzystują, by włamać się na nasze komputerymat. pras.

Foto: cyfrowa.rp.pl

CZYTAJ TAKŻE: Nowa metoda przestępców: Na „Avengersów”

Reklama
Reklama

Wykryto też fałszywe wersje co najmniej dziesięciu gier jeszcze przed ich oficjalną premierą. W 80 proc. przypadków chodziło o takie tytuły jak FIFA 20”, „Borderlands 3” i „Elder Scrolls 6”.

IT
IT
„Cała Polska czyta dorosłym”, czyli jak słuchać nastolatków
IT
Co łączy Nawrockiego i pasikonika? Raport Google odsłania Polaków
IT
Prawnicy w świecie AI i dobroczynności
IT
Premiera tego serialu doprowadziła do awarii Netfliksa. Kiedy kolejne odcinki?
Materiał Promocyjny
Startupy poszukiwane — dołącz do Platform startowych w Polsce Wschodniej i zyskaj nowe możliwości!
IT
Śnieg paraliżuje dużą część Polski. Nowe ostrzeżenia IMGW dla wielu regionów
Materiał Promocyjny
Nowa era budownictwa: roboty w służbie ludzi i środowiska
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama
Reklama