Reklama

Polska rekrutuje cyberarmię

MON tworzy Wojska Obrony Cyberprzestrzeni i już prowadzi do nich nabór. Szuka młodych informatyków.

Publikacja: 14.02.2019 13:25

MON zakłada, że do 2025 roku uda się wykształcić ponad 2 tys. młodych podporuczników – specjalistów

MON zakłada, że do 2025 roku uda się wykształcić ponad 2 tys. młodych podporuczników – specjalistów cyberbezpieczeństwa i kryptologii

Foto: EAST NEWS

Szef resortu obrony Mariusz Błaszczak powołał właśnie pełnomocnika do spraw Wojsk Obrony Cyberprzestrzeni (WOC). Został nim płk Karol Molenda, wcześniej związany z Służbą Kontrwywiadu Wojskowego, specjalista od cyberbezpieczeństwa. Najpóźniej do końca czerwca ma on przedstawić harmonogram i koncepcję funkcjonowania nowego rodzaju wojsk oraz oszacować, ilu specjalistów będzie potrzebował.

Tworzenie tego rodzaju wojsk jest opóźnione, ale niezbędne. Z danych, które opublikował niedawno w „Rzeczpospolitej” Stanisław Żaryn, rzecznik ministra koordynatora służb specjalnych, wynika, że w 2018 r. działający przy ABW zespół reagowania na incydenty bezpieczeństwa komputerowego otrzymał 31 865 zgłoszeń, z tego 6212 zostało potwierdzonych jako ataki na sieć teleinformatyczną.

Pozostało jeszcze 85% artykułu

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
IT
Kradzież biżuterii z Luwru rozpala domysły. Lawina pytań
Materiał Promocyjny
W poszukiwaniu nowego pokolenia prezesów: dlaczego warto dbać o MŚP
IT
Rolnicy otwierają pola dla Polaków. Ratują się przed „klęską urodzaju”
IT
Zainteresowanie Polaków Strefą Gazy gwałtownie rośnie. Czego szukają w sieci?
IT
Firmy alarmują: to już koniec CV i rekrutacyjny chaos. ChatGPT w służbie kandydatów
Materiał Promocyjny
Stacje ładowania dla ciężarówek pilnie potrzebne
IT
Uwaga na takie wiadomości WhatsApp. Wojska Obrony Cyberprzestrzeni wydały specjalny komunikat
Materiał Promocyjny
Bank Pekao uczy cyberodporności
Reklama
Reklama