Aktualizacja: 24.11.2024 20:15 Publikacja: 29.10.2023 10:23
Boeing montuje swoje maszyny w ogronych zakładach w pobliżu Seatle na zachodnim wybrzeżu USA
Foto: Bloomberg
LockBit - tak nazywa się grupa rosyjskich cyberprzestępców dała Amerykanom czas do 2 listopada na wpłacenie kwoty, której wysokości nie podaje publicznie, ani szczegółów danych, jakie rzekomo miała ukraść.
Nie jest to pierwszy przypadek, kiedy rosyjscy hakerzy atakują Boeinga, dochodzi także do włamań na innych stronach w firmach działających w branży lotniczej.
W popularnej nawigacji od Google będzie można zgłaszać opóźnienia występujące w komunikacji publicznej. Nowa funkcja w Mapach Google ma pojawić się najpierw w Stanach Zjednoczonych, ale z czasem ma być udostępniona także w innych krajach.
Włamując się na naszą pocztę cyberprzestępcy nie tylko mają wgląd do wszelkich przechowywanych tam danych (znajdujących się na przykład w załącznikach). Za pośrednictwem adresu e-mail mogą również zyskać dostęp do innych, ważnych dla nas serwisów. Okazuje się, że przestępcy mają sposób na włamanie się nawet na te konta, w przypadku których występuję dwuskładnikowe uwierzytelnianie (jak np. Gmail).
Firmom brakuje funduszy, by spełnić wymogi unijnej dyrektywy NIS 2. Ci, którzy zdają sobie sprawę z nowych regulacji, próbują łatać dziury w budżecie.
Norweski rząd ogłosił, że ma w planach zmienić krajową ustawę o danych osobowych chroniącą dzieci przed szkodliwymi treściami, na które mogą natrafić w internecie. Zmiany miałyby dotyczyć limitu wieku korzystania z mediów społecznościowych.
Europejczycy są coraz bardziej przekonani, że mogą wpłynąć na ochronę klimatu poprzez zmianę codziennych nawyków
Poprawiamy swoje umiejętności cyfrowe, coraz częściej kupujemy online i zdalnie załatwiamy sprawy urzędowe czy służbowe. Rośnie też znaczenie kompetencji i specjalistów IT na rynku pracy.
PGE Polska Grupa Energetyczna oddała w Gryfinie w woj. zachodniopomorskim do eksploatacji największą elektrownię gazową w Polsce i jedną z najnowocześniejszych w Europie o mocy 1366 MW brutto. Największa firma energetyczna w kraju stawia na błękitne paliwo jako na przejściowe i konieczne w drodze do neutralności klimatycznej.
Z roku na rok przybywa na rynku zarówno domów, jak i mieszkań, które są zbudowane z materiałów przyjaznych środowisku oraz posiadają rozwiązania oszczędzające zarówno energię, jak i wodę. Patrząc na obecne trendy oraz wymogi narzucane przez UE, budownictwo stawiające na rozwiązania ekologiczne będzie się rozwijać. Bank Pekao, który od wielu lat wspiera rozwiązania proekologiczne, przygotował dla klientów ofertę EKO kredytu mieszkaniowego.
Jeżeli marki nie zmienią podejścia do zrównoważonego rozwoju dzisiaj to nie wygramy i nie zmniejszymy wpływu na środowisko, a wręcz przeciwnie – mówi Małgorzata Rybak-Dowżyk z T-Mobile Polska. Opowiada, co robi telekom aby być neutralnym dla środowiska i zdradza jakie ma efekty.
Kluczem do osiągnięcia przewagi stała się zdolność do pozyskiwania danych z lądu, powietrza, wody, kosmosu i cyberprzestrzeni, a następnie ich szybkiego przetwarzania i dostarczania do dowódców oraz żołnierzy – mówi generał Mary A. Legere, dyrektorka zarządzająca w Accenture Global Defense.
Mieszkańcy Europy z jednej strony nadal wierzą, że transformacja energetyczna zabezpieczy dobrobyt następnych pokoleń. Z drugiej jednak strony obawiają się, że koszty ochrony klimatu dotkną ich finansowo. Z badania klimatycznego zleconego przez Fundację E.ON wynika, że Europejczycy popierają transformację, ale oczekują od rządów swoich państw konkretnego planu i większego zdecydowania w działaniu.
Polska nie wypracowała standardów dotyczących cyberbezpieczeństwa w energetyce, a realizuje olbrzymie inwestycje w sektorze. Powszechność niesprawdzonych technologii w infrastrukturze krytycznej może przynieść zgubne skutki – ocenia prezes Apatora Maciej Wyczesany.
Firmy, które myślą o zmniejszeniu kosztów działalności dzięki obniżeniu zużycia energii lub jej pozyskaniu z własnych źródeł odnawialnych, mogą sięgnąć po wsparcie tych inwestycji gwarancją Ekomax.
Z przyczyn technicznych 50 proc. floty airbusów w Rosji zostało wyłączonych z eksploatacji. Największe są kłopoty z silnikami. Takie same ma także Wizz Air. Tyle, że Węgrzy mają dostęp do serwisowania. Rosjanie – nie.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas