Reklama
Rozwiń

Labubu podbija Polskę. Co to właściwie jest i skąd ta moda?

Na pierwszym miejscu wśród najszybciej zyskujących na popularności haseł w wyszukiwarce Google w naszym kraju w ciągu ostatnich 90 dni znalazła się nazwa, która pewnie wielu osobom nic nie powie. A to światowy przebój.

Publikacja: 04.07.2025 15:35

Labubu to postać stworzona przez Kasinga Lunga, ale spopularyzowana przez firmę Pop Mart, która prod

Labubu to postać stworzona przez Kasinga Lunga, ale spopularyzowana przez firmę Pop Mart, która produkuje i sprzedaje maskotki

Foto: Bloomberg

r c

Chodzi o Labubu. Jak wynika z danych Google Trends, w ciągu minionych trzech miesięcy nie było innego zapytania w sieci, którego popularność nad Wisłą rosłaby szybciej. Hasło to zyskało na „klikalności” w wyszukiwarce o przeszło 2350 proc. Wyraźny boom nastąpił pod koniec maja. Pytanie, dlaczego rodzimi internauci tak masowo zaczęli „googlać” Labubu? I co właściwie oznacza to słowo?

Co to jest Labubu?

Labubu to postać stworzona przez Kasinga Lunga, autora serii książek dla dzieci pod tytułem „The Monsters”, ale spopularyzowana przez firmę Pop Mart, która produkuje i sprzedaje figurki. Te mają charakterystyczny wygląd, który przyciąga uwagę – duże oczy, szeroki uśmiech, wystające zęby i wydłużone uszy, co nadaje im unikalny, słodko-straszny wygląd. Maskotki te zyskały popularność jako modny dodatek (przypinany do ubrania), przedmiot kolekcjonerski i trend w mediach społecznościowych. Co ciekawe, okazały się hitem nie tylko wśród dzieci, ale i dorosłych.

Czytaj więcej

„Gdzie leci Sławosz?” – internet oszalał na punkcie polskiego astronauty. I jego żony

Labubu są sprzedawane w tzw. blind boxach, co oznacza, że kupujący nie wie, którą figurkę otrzyma, dopóki nie otworzy pudełka. To dodaje elementu zaskoczenia i ekscytacji, a dodatkowo przyczynia się do popularności wśród kolekcjonerów. Niektóre, rzadsze figurki Labubu, mogą osiągać wysoką wartość na rynku wtórnym. Na platformie eBay model Eva Labubu Unit 01 Awakening Edition wystawiono na sprzedaż za ponad 38 tys. zł. Już teraz moda na Labubu porównuje się do innych zjawisk popkulturowych, takich jak Furby (figurki te stały się przedmiotem pożądania i elementem identyfikacji z określoną subkulturą).

Kto zarobił najwięcej na Labubu?

Dodatkowo na popularność figurek w naszym kraju wpłynął przebój nagrany przez Ekipę (zespół Friza, znanego influencera i youtubera) właśnie pod tytułem „Labubu”.

Najbardziej wzbogacił się na sprzedaży Labubu prezes firmy Pop Mart, produkującej zabawki, Wang Ning. Stał się jednym z dziesięciu najbogatszych Chińczyków i 106. najbogatszym człowiekiem na świecie, z majątkiem szacowanym na 20 mld dol..

Ta treść jest częścią płatnego partnerstwa z Google mającego na celu promocję Google Trends

Chodzi o Labubu. Jak wynika z danych Google Trends, w ciągu minionych trzech miesięcy nie było innego zapytania w sieci, którego popularność nad Wisłą rosłaby szybciej. Hasło to zyskało na „klikalności” w wyszukiwarce o przeszło 2350 proc. Wyraźny boom nastąpił pod koniec maja. Pytanie, dlaczego rodzimi internauci tak masowo zaczęli „googlać” Labubu? I co właściwie oznacza to słowo?

Co to jest Labubu?

Pozostało jeszcze 81% artykułu
2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Subskrybuj
IT
NASK: AI zagraża pracy 5 mln Polaków. Łatwo sprawdzisz, czy jesteś wśród nich
IT
Polacy pytają o 14. emeryturę. Ile wyniesie i kiedy ruszą wypłaty?
IT
Można stracić kontrolę nad sztuczną inteligencją. Eksperci alarmują po ataku
IT
O co chodzi w konflikcie Izraela z Iranem? Duże zainteresowanie Polaków
IT
Wkrótce ruszą wypłaty renty wdowiej. Rośnie zainteresowanie świadczeniem