Innowacyjność jest dziś motorem rozwoju gospodarki. Lepsze technologicznie produkty i usługi zapewniają firmom wysokie miejsca na międzynarodowym, konkurencyjnym rynku, a to z kolei oznacza większe wpływy podatkowe i możliwości budżetowe państwa.
Niestety, obecny poziom inwestycji w badania i rozwój wciąż nie jest w Polsce zadowalający. Jak wynika z raportu Deloitte „Poland Corporate R&D Report 2016″, 33 proc. polskich firm przeznacza na działalność badawczo-rozwojową jedynie 3 proc. swoich obrotów, a tylko 17 proc. powyżej 10 proc.
W dziedzinie innowacyjności wyróżnia się jedynie sektor nowoczesnych technologii: tutaj aż 76 proc. firm inwestuje w badania i rozwój, a przychody z tych działań mają znaczny udział w ich przychodach operacyjnych.
Siłą Polski nie jest więc działalność badawczo-rozwojowa i daleko nam do liderów, co dobrze widać w rankingach innowacyjności.
W „Bloomberg Innovation Index” zajęliśmy w 2016 roku 25. miejsce (na 50 badanych państw), przesuwając się w stosunku do 2015 o jedno miejsce do przodu.