- W drugim kwartale zaczęliśmy wprowadzać zapisy w umowach z klientami pozwalające nam podnieść ceny w przyszłości – powiedział w czwartek Julien Ducarroz, prezes Orange Polska podczas telekonferencji z analitykami. Menedżer nie podał szczegółów ani skali operacji.
Operatorzy telekomunikacyjni od miesięcy zabiegali o to, aby pozwolono im wprowadzić indeksację cen usług o inflację. Podnosili, że podobne zapisy stosują inni usługodawcy, a jako przykład podawali firmy energetyczne. Dzisiejsza informacja z Orange Polska to pierwsza publiczna wiadomość, że branża zdecydowała się na stosowanie analogicznych zapisów umownych.
Czytaj więcej
Tylko jedna z dużych sieci komórkowych zanotowała dodatni wynik przenoszenia numerów telefonii mobilnej w II kwartale 2022 r. I nie był to nadal niegdysiejszy lider tego rynku.
Tym bardziej, że Orange Polska twierdzi, że nie wprowadza indeksacji pierwszy. Nie podaje jednak też, kiedy zaczął tę operację.
Do wprowadzenia klauzul inflacyjnych przyznaje się także w odpowiedzi na nasze pytania T-Mobile Polska. Telekom ten zaczął je wprowadzać już w trzecim kwartale br.