Produktowe plany Grupy Orange na 2019 rok

Publikacja: 17.12.2018 14:00

Produktowe plany Grupy Orange na 2019 rok

Foto: cyfrowa.rp.pl

W minionym tygodniu w Paryżu odbyło się szóste już „Show Hello”, doroczne spotkanie prezesa grupy Orange, Stephane’a Richarda z menedżerami, kontrahentami i mediami, podczas którego przedstawił on plany firmy na kolejny – tym razem 2019 – rok.

Wygląda na to, że z perspektywy Orange, podobnie jak z perspektywy innych operatorów telekomunikacyjnych świadczących usługi mobilne, będzie to rok przygotowań do wprowadzenia technologii nowej generacji –  5G.

Według szefa Orange, w przyszłym roku odbędą się testy komercyjne sieci 5G Orange w 17 europejskich miastach, w tym także w Polsce.  – W 2020 roku włączymy je dla użytkowników – mówił Richard.

Orange nie rezygnuje ze strategii operatora konwergentnego. Richard zapowiedział paletę usług wpisujących się w tę wizję rozwoju grupy proponującej pełny wachlarz rozwiązań dla gospodarstw domowych i firm.

Ostatecznych kształtów nabiera zapowiadana oferta, obejmująca wyposażony w dodatkowe funkcje głośnik o nazwie Djingo. Stephane Richard podał, że wejdzie on w nadchodzącym roku do sprzedaży. Najpierw wiosną we Francji, a potem w kolejnych krajach. Dla przykładu w Hiszpanii spodziewany jest w drugiej połowie 2019 r. Nie podano daty wprowadzenia Djingo do polskich sklepów Orange. Za granicą kosztować ma 49 euro, czyli obecnie około 210 zł.

Djingo jeden z wielu przykładów współpracy Orange z niemiecką grupą Deutsche Telekom. Dlatego też tylko lekkim zaskoczeniem było pojawienie się na scenie sali konferencyjnej w paryskiej dzielnicy La Defence  prezesa DT – Tima Hoettgesa. – Madżenta (nazwa koloru z logo DT – red.) to nowy Orange – powiedział pół żartem pół serio szef DT nawiązując do jednego z własnych seriali firmy Netflix („Orange is the New Black”).

Od lewej: Stephane Richard i Tim Hoettges.

Jego udział w konferencji wiązał się z szerszym wspólnym projektem Orange i DT, którego element stanowi Djingo – European Artificial Intelligence, czyli rozwojem sztucznej inteligencji (AI). – Sprzymierzyliśmy się na rzecz rozwoju sztucznej inteligencji. 150 ekspertów pracuje obecnie nad tym, aby powstało odpowiednie oprogramowanie i urządzenia – mówił Richard.

Hoettges nawiązał do retoryki często powtarzającej się w Europie: – Wszyscy narzekają na bezpieczeństwo Europy. My nie narzekamy, ale faktycznie coś w tej sprawie robimy – mówił.

Djingo, na mocy umowy zawartej przez Orange z Amazonem będzie wyposażony w Alexę, „wirtualną asystentkę”, czyli wielofunkcyjne oprogramowanie produkcji amerykańskiej firmy, pozwalającym na sterowanie innymi urządzeniami za pomocą poleceń głosowych.

Sztuczna inteligencja od telekomów nie będzie ukryta tylko w głośniku, ale również w innych urządzeniach oferowanych przez telekom, takich jak zdalne sterowanie dekoderem telewizyjnym.

We Francji, upowszechniający się także w Polsce dekoder Livebox, ma być od wiosny przyszłego roku centrum zarządzania tzw. „connected home”, czyli urządzeniami połączonymi siecią Internetu, takimi jak czujniki dymu, wilgoci, otwierania okien, czy monitoring i inteligentne oświetlenie.  W Polsce telekom od kilku lat oferuje tego typu rozwiązania, ale we współpracy z dostawcami pełnego ekosystemu urządzeń, wraz z ich centralami.

– Nie czeka was tylko prosta, darmowa, aktualizacja najnowszego Liveboksa, ale nowy system bezpieczeństwa  – zapewniał prezes Orange. Chodzi o produkty ubezpieczeniowe dla domu przygotowane we współpracy z firmą Groupama.

Bezpieczeństwo i inkluzywna (włączająca) rola społeczna nowoczesnych rozwiązań telekomunikacyjnych były sztandarowymi hasłami wystąpienia Stephane’a Richarda.

Grupa Orange działa w sumie na 28 rynkach. Rocznie wypracowuje przychody w wysokości około 41 mld euro. Na koniec września br. zatrudniała 150 tys. osób, w tym 92 tys. we Francji.

Materiał powstał we współpracy z Orange Polska

Materiał Partnera
Sieć T-Mobile Polska nagrodzona przez użytkowników w prestiżowym rankingu
Sieci Mobilne
Orange Polska podniesie ceny? Operator dodaje nowe klauzule do umów
Sieci Mobilne
Do kogo przenoszą się klienci sieci komórkowych? Duże zaskoczenie
Materiał Promocyjny
Nest Lease wkracza na rynek leasingowy i celuje w TOP10