Głośniki z asystentem to hit. Tylko nie w Polsce

Bloomberg

Asystenci głosowi przestali być wyłącznie ciekawostką i podbijają rynek. W 2018 r. popyt na tzw. smart speakery skoczył o 125 proc.

Amazon Echo czy Google Home Hub rozchodzą się na świecie niczym ciepłe bułeczki. Na razie jeszcze nie w Polsce, bo zainstalowani w takich „inteligentnych” głośnikach wirtualni asystenci nie mówią jeszcze po polsku. Wkrótce może się to jednak zmienić, bo już od stycznia Google udostępnił takiego asystenta na telefonach polskich użytkowników.

CZYTAJ TAKŻE: Nadchodzi era „OK, Google”

Na świecie sprzedaż smart speakerów w ub. r. sięgnęła 78 mln (dla porównania 34,7 mln w 2017 r.). Choć liderem w tej branży jest Amazon (jego głośnik Echo trafił w 2018 r. do 24,2 mln odbiorców), to Google wiele nie odstaje. Koncern zwiększył sprzedaż swojego Home Huba o 110 proc., do poziomu 23,4 mln szt. Do czołówki szybko dołączyć chce jednak konkurencja z Chin. Alibaba w ub.r. dostarczył prawie 9 mln głośników, a popyt na nie wzrósł o 815 proc. Pod tym względem bezkonkurencyjny okazją się jednak Xiaomi (ma 9-proc. udział w tym rynku), którego asystent głosowy trafił do ponad 7 mln domów, a dynamika sprzedaży sięgnęła ponad 8,7 tys. proc.

Choć liderem w tej branży jest Amazon z głośnikiem Echo, który trafił w 2018 r. do 24,2 mln odbiorców, to Google wiele nie odstaje

Asystenci głosowi pojawiają się również w smartfonach. Oprócz wspomnianego Google’a takie rozwiązanie ma również Samsung (Bixbi) czy Apple (Siri). Wkrótce będą to rozwiązania wiodące w naszych komórkach. Wkrótce w systemie Android ma się bowiem pojawić specjalny włącznik asystenta, który umożliwi korzystanie z tego rozwiązania na większości telefonów. Ale poza cyfrowym przyciskiem producenci słuchawek chcą instalować również fizyczny guzik, który ma aktywować funkcję wydawania poleceń głosowych. Ten pojawi się np. w zapowiedzianych nowych modelach Xiaomi (Mi MIX 3), LG (G8 ThinQ i K40), a także Nokii (3.2 oraz 4.2).

CZYTAJ TAKŻE: Polacy ochronią asystenta Amazona

Global Market Insights szacuje, że rynek asystentów wzrośnie pod względem wartości z poziomu 1 mld dol. w 2017 do 11,5 mld dol. w 2024 r. Popyt na takie rozwiązania ma rosnąć w tempie 34 proc. rocznie.

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

Prezes Google kontra propagator teorii spiskowych

Sundar Pichai, prezes Google, zeznawał w Kongresie m.in. na temat współpracy swojej firmy z ...

Bruksela po stronie twórców. Co na to cyfrowi giganci?

Parlament Europejski i Rada doszły do porozumienia w sprawie praw autorskich na rynku cyfrowym ...

Zaostrza się batalia o prawa autorskie w sieci

Im bliżej do głosowania w Parlamencie Europejskim, tym goręcej na linii twórcy – serwisy ...

Technowieści

Niemal każdy dzień przynosi ważne wydarzenia ze świata nowych technologii. Wyszukujemy najciekawsze. „Kursk” wypływa ...

Rząd chce sięgnąć do kieszeni Ubera

Wkrótce do Sejmu ma trafić projekt ustawy, która zmusi operatorów aplikacji łączących pasażerów z ...

Marki luksusowe ruszyły na podbój internetu

Luksus latami bronił się przed sprzedażą online, która zagrażała sieci butików. Jednak klienci wymusili ...