Rozwiązanie wykorzystuje mechanizmy uczenia maszynowego, dzięki temu chatbot umie odpowiadać na pytania kandydatów równie precyzyjnie co człowiek. Emplobot potrafi zaangażować się w rozmowę i zapytać o kluczowe informacje.

Jest to możliwe dzięki wykorzystaniu sztucznej inteligencji, która potrafi przetwarzać język naturalny. Kandydaci zainteresowani pracą w Santander Consumer Banku mogą rozpocząć rozmowę z botem z komputera lub dowolnego urządzenia mobilnego, o każdej porze. Co ważne, potencjalny pracownik może przerwać konwersację z Emplobotem i powrócić do niej w wybranym momencie.

CZYTAJ TAKŻE: Chatboty łowią talenty w sieci. Są skuteczne

Chatbot, po rozmowie z kandydatem, tworzy jego wirtualny profil. Następnie dopasowuje go do aktualnie prowadzonej rekrutacji. Gdy kandydat pomyślnie przejdzie ten proces, zostanie zaproszony na spotkanie – również za pośrednictwem bota. Za innowacyjnym rozwiązaniem stoi warszawski startup Emplocity.