Sztuczne mięso ma teraz podbić flexitarian. Dostawa pod drzwi

Po alternatywę dla mięsa sięgają głównie tzw. milenialsi, osoby urodzone w latach 1981 – 1996
Bloomberg

Amerykański startup Beyond Meat, produkujący roślinne mięso chce sprzedawać swoje produkty bezpośrednio klientom. Zakłada swoją stronę internetową i sklep.

Podczas lockdownu w czasie pandemii konsumenci na całym świecie skazani byli na zakupy online. Niestety oferta dla wegan i wegetarian była mocno ograniczona. Amerykańska firma postanowiła wyciągnąć z tego wnioski i nie polegać na zewnętrznych dostawcach, ale samodzielnie sprzedawać swoje produkty klientom.

Beyond Meat chce by jej sklep internetowy spełniał także role platformy informacyjnej o nowych produktach i trendach. Dyrektor ds. rozwoju Charles Muth powiedział portalowi The Verge, że forma chce też za jej pomocą testować oczekiwania konsumentów oraz sprawdzać jak przyjmowane są przez nich nowe produkty. Strona ma być nie tylko ułatwieniem dla kupujących, ale także „kuchnią testową” startupu.

CZYTAJ TAKŻE: Sztuczne mięso staje się hitem w pandemii

Strona i sklep internetowy mają też poprawić sprzedaż i stworzyć nowe kanały dotarcia do potencjalnych klientów, a co za tym idzie poprawić wyniki finansowe Beyond Meat. Mimo, że sprzedaż artykułów spożywczych w USA wzrosła prawie trzykrotnie w drugim kwartale tego roku, to firma odnotowała stratę netto w wysokości 10,2 mln dol., ponieważ wiele restauracji serwujących produkty firmy zostało zamkniętych w wyniku pandemii. Startup chce więc postawić na sprzedaż, która pozwoli mu dotrzeć do osób przygotowujących posiłki we własnych domach.

Roślinne produkty imitujące mięso w czasie pandemii zyskały na popularności, nie tylko w Stanach Zjednoczonych. Sprzedaż takich firm jak Tofurky czy Beyond Meat w samych USA wzrosłą w czasie pandemii o 264 procent. W tym samym czasie rosłą też sprzedaż zwierzęcego mięsa – 206 proc w pierwszym tygodniu marca do 279 proc. w ostatnim tygodniu marca tego roku – wynika z raportu firmy analitycznej Nielsen.

CZYTAJ TAKŻE: Świeże i soczyste mięso prosto z laboratorium

Jednak roślinne mięso wciąż jest droższe od prawdziwego mięsa. To zdaniem analityków jest sporą przeszkodą do przekonania wielu konsumentów do przestawienia się na produkty wegańskie. Co prawda prezes Beyond Meat zapowiedział w wywiadzie dla Yahoo Finance na początku lipca tego roku, że jego firma jest na dobrej drodze, by jej produkty były tańsze od normalnego mięsa. Natomiast założyciel i prezes Impossible Foods Patrick Brown jest przekonany, że w ciągu najbliższych 15 lat produkty roślinne wyprą zwierzęce mięso z rynku. I też zapowiada, że produkty jego firmy mają być tańsze.

Producenci wegańskiego mięsa chcą teraz przekonać do siebie flexitarian, czyli konsumentów, którzy nie są ani weganami, ani wegetarianami, ale zdecydowanie ograniczają spożycie mięsa – zarówno ze względów zdrowotnych jak i etycznych.

Według The Good Food Institute sprzedaż roślinnych zamienników mięsa wzrosła w latach 2017 – 2019 o 38 proc., a cały amerykański rynek wart jest 939 mln dolarów i wciąż rośnie. Na popularności zyskuje nie tylko wegańskie mięso, ale także mleko, masła, jogurty oraz wegańskie zamienniki jajek.

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

Bill Gates odchodzi z Microsoftu

Firma Microsoft ogłosiła w piątek, że jej współzałożyciel i były prezes Bill Gates odchodzi ...

Polskie szkoły wchodzą do cyfrowego świata

Gąbka i kreda odchodzą wreszcie do lamusa. Uczniowie wychowani już w erze cyfrowej teraz ...

VAT na e-booki mocno spadł, a ceny nawet nie drgnęły

Cięcie stawki z 23 proc. do 5 proc. miało ożywić rynek książek elektronicznych. Wydawcy ...

Przelatujące drony będą identyfikowane

Amerykański urząd lotnictwa FAA zaproponował przepis, który pozwoli zdalnie namierzać większość dronów w obszarze ...

Ranking Rzeczpospolitej. Polskie perły innowacji

Producenci leków, systemów łączności, gier oraz drukarek 3D – tak wygląda czołówka polskich firm, ...