Koncern pracuje nad stworzeniem takich okularów już od 2017 roku, a projekt nosi nazwę „Orion”. Okulary nie będą tylko uzupełnieniem smartfona, ale będą w stanie całkowicie go zastąpić. Dzięki nim użytkownik będzie mógł m.in. odbierać połączenia, czy transmitować obraz na żywo.

CZYTAJ TAKŻE: Rewolucyjna soczewka kontaktowa. Mrugając, powiększysz obraz

Według CNBC nad projektem czuwa największa na świecie firma produkująca okulary, czyli Luxottica i mają zostać wprowadzone na rynek w latach 2023-2025. Jednak portal „The Information” podaje, że gigant mediów społecznościowych pracuje nie nad jednym, a nad dwoma projektami inteligentnych okularów, czyli nad „Orionem” oraz „Stellą” i to w te drugie ma być zaangażowana Luxottica (właściciel m.in. marek takich jak Ray-Ban, czy Oakley).

Okulary „Stella” mają zostać wprowadzone na rynek w ciągu najbliższych miesięcy, wyglądem i funkcjami przypominać Spectacles, czyli okulary stworzone przez Snapchata. Mają być wyposażone w kamerę, która pozwoli użytkownikom rejestrować obraz i dzielić się nim na żywo.

CZYTAJ TAKŻE: Gogle VR i AR, czyli nowy wymiar patrzenia

Nad własnymi okularami pracuje już wiele międzynarodowych korporacji. W tym roku Google zaprezentowało drugą wersję swoich okularów. Zadaniem Google Glass Enterprise jest zwiększanie produktywności pracowników. Również Microsoft produkuje swoje gogle HoloLens 2. Facebook musi się więc liczyć ze sporą konkurencją.