Ten startup zarabia na wirusie. Jego pojazdy nie potrzebują kierowcy

Chiński startup Neolix, który zajmuje się produkcją autonomicznych pojazdów dostawczych, poinformował, że w ciągu ostatnich dwóch miesięcy zanotował gwałtowny wzrost popytu na swoje produkty w związku z epidemią nowego koronawirusa.

Publikacja: 16.03.2020 08:57

Ten startup zarabia na wirusie. Jego pojazdy nie potrzebują kierowcy

Foto: mat. pras.

Według agencji Bloomberga wybuch epidemii koronawirusa poważnie zakłócił działalność wielu firm i nadwyrężył łańcuchy dostaw. Dlatego też wiele firm jest coraz bardziej zainteresowanych rozwiązaniami, które pomimo epidemii pozwolą im na kontynuowanie działalności.

Autonomiczny transport i dostawy towarów ze sklepu do klienta, bez konieczności zatrudniania ludzi, mogą okazać się najważniejszymi „skutkami” epidemii.

CZYTAJ TAKŻE: Autonomiczne pojazdy mają wozić ludzi w Wielkiej Brytanii

Neolix poinformował, że od stycznia 2020 roku otrzymał ponad 200 zamówień na autonomiczne pojazdy dostawcze. Od uruchomienia produkcji w maju 2019 r. zbudował dotychczas tylko 125 egzemplarzy.

Wśród klientów startupu znaleźli się m.in. koncerny Huawei i Alibaba Group, firma z branży internetowej Meituan Dianping oraz koncern z branży handlu internetowego JD.Com.

Neolix produkuje niewielkie, autonomiczne pojazdy dostawcze. Nie potrzebują kierowcy, a podczas epidemii, wykorzystano je do dostarczania zaopatrzenia medycznego w szpitalach w Wuhan, epicentrum epidemii koronawirusa COVID-19. Pojazdy były też wykorzystywane do dezynfekcji ulic oraz dostarczania żywności pracującym bezpośrednio z zakażonymi.

CZYTAJ TAKŻE: Nowy biznes twórców Skype`a. Roboty dostarczą zakupy lub posiłek

W Chinach w wyniku epidemii wprowadzono drastyczne zakazy poruszania się. Chińczycy muszą pozostawać w swoich domach, a ulice są puste. Zakaz zniesiono jedynie dla autonomicznych pojazdów dostawczych.

Neolix prognozuje, że do końca tego roku uda się wyprodukować i sprzedać 1000 samochodów dostawczych. Rządy poszczególnych prowincji obiecują nawet firmom współfinansowanie zakupu takiego pojazdu w wysokości do 60 proc. ceny pojazdu – informuje cnet.com.

Startup Neolix został założony w 2018 roku w Pekinie, by konstruować i produkować dostawcze pojazdy autonomiczne. Firma, która zatrudnia obecnie ponad 160 osób, ma nowoczesna fabrykę do produkcji pojazdów w Changzhou, która jest w stanie produkować rocznie do 10 tys. pojazdów.

Według agencji Bloomberga wybuch epidemii koronawirusa poważnie zakłócił działalność wielu firm i nadwyrężył łańcuchy dostaw. Dlatego też wiele firm jest coraz bardziej zainteresowanych rozwiązaniami, które pomimo epidemii pozwolą im na kontynuowanie działalności.

Autonomiczny transport i dostawy towarów ze sklepu do klienta, bez konieczności zatrudniania ludzi, mogą okazać się najważniejszymi „skutkami” epidemii.

2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Subskrybuj
Technologie
Sztuczna inteligencja podbija Polskę. Wiemy, kto z niej najchętniej korzysta
Technologie
Szwajcarzy już wiedzą, jak rozwiązać największy problem elektrowni jądrowych
Technologie
„Niewidzialne” włókna zastąpią nylon i kevlar. Bioelektronika podbije świat
Technologie
Amerykanie zbudują drony przyszłości o wielkim zasięgu. Startuje bitwa koncernów
Materiał Promocyjny
Jakie są główne zalety systemów do zarządzania zasobami ludzkimi?
Technologie
Chińczycy opracowali żaroodporny stop. To rewolucja w lotnictwie i transporcie
Technologie
Apple wyłowił talenty nad Wisłą. Polscy programiści mają świetne pomysły