Reklama

Ten startup zarabia na wirusie. Jego pojazdy nie potrzebują kierowcy

Chiński startup Neolix, który zajmuje się produkcją autonomicznych pojazdów dostawczych, poinformował, że w ciągu ostatnich dwóch miesięcy zanotował gwałtowny wzrost popytu na swoje produkty w związku z epidemią nowego koronawirusa.

Publikacja: 16.03.2020 08:57

Ten startup zarabia na wirusie. Jego pojazdy nie potrzebują kierowcy

Foto: mat. pras.

Według agencji Bloomberga wybuch epidemii koronawirusa poważnie zakłócił działalność wielu firm i nadwyrężył łańcuchy dostaw. Dlatego też wiele firm jest coraz bardziej zainteresowanych rozwiązaniami, które pomimo epidemii pozwolą im na kontynuowanie działalności.

Autonomiczny transport i dostawy towarów ze sklepu do klienta, bez konieczności zatrudniania ludzi, mogą okazać się najważniejszymi „skutkami” epidemii.

CZYTAJ TAKŻE: Autonomiczne pojazdy mają wozić ludzi w Wielkiej Brytanii

Neolix poinformował, że od stycznia 2020 roku otrzymał ponad 200 zamówień na autonomiczne pojazdy dostawcze. Od uruchomienia produkcji w maju 2019 r. zbudował dotychczas tylko 125 egzemplarzy.

Wśród klientów startupu znaleźli się m.in. koncerny Huawei i Alibaba Group, firma z branży internetowej Meituan Dianping oraz koncern z branży handlu internetowego JD.Com.

Reklama
Reklama

Neolix produkuje niewielkie, autonomiczne pojazdy dostawcze. Nie potrzebują kierowcy, a podczas epidemii, wykorzystano je do dostarczania zaopatrzenia medycznego w szpitalach w Wuhan, epicentrum epidemii koronawirusa COVID-19. Pojazdy były też wykorzystywane do dezynfekcji ulic oraz dostarczania żywności pracującym bezpośrednio z zakażonymi.

CZYTAJ TAKŻE: Nowy biznes twórców Skype`a. Roboty dostarczą zakupy lub posiłek

W Chinach w wyniku epidemii wprowadzono drastyczne zakazy poruszania się. Chińczycy muszą pozostawać w swoich domach, a ulice są puste. Zakaz zniesiono jedynie dla autonomicznych pojazdów dostawczych.

Neolix prognozuje, że do końca tego roku uda się wyprodukować i sprzedać 1000 samochodów dostawczych. Rządy poszczególnych prowincji obiecują nawet firmom współfinansowanie zakupu takiego pojazdu w wysokości do 60 proc. ceny pojazdu – informuje cnet.com.

Startup Neolix został założony w 2018 roku w Pekinie, by konstruować i produkować dostawcze pojazdy autonomiczne. Firma, która zatrudnia obecnie ponad 160 osób, ma nowoczesna fabrykę do produkcji pojazdów w Changzhou, która jest w stanie produkować rocznie do 10 tys. pojazdów.

Technologie
5G, AI, metaverse i cyfrowe bliźniaki: technologie, które dziś zmieniają biznes
Technologie
Twórca iRobota nazywa wizję Muska „fantazją”. Ale Chiny już budują miasto maszyn
Technologie
Przełom w sztucznej inteligencji. Ten model AI przewiduje ludzkie działania
Technologie
Koniec zachwytów nad AI? Naukowcy zapowiadają na 2026 rok bolesne „sprawdzam"
Technologie
Dwunożny robot zastąpi żołnierza. Nowy gracz chce zrewolucjonizować pole walki
Materiał Promocyjny
Działamy zgodnie z duchem zrównoważonego rozwoju
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama
Reklama