Aktualizacja: 10.03.2025 02:37 Publikacja: 25.05.2021 11:14
Foto: Shutterstock
Atrakcyjny opis oraz dobrze zrobione zdjęcia to początek udanego procesu sprzedaży. Wbrew pozorom napisanie anonsu w portalu nie jest łatwe. Teraz ma w tym pomóc sztuczna inteligencja. I to nawet bez oglądania domu.
Kanadyjski startup Listing AI stworzył algorytm, który dzięki sztucznej inteligencji potrafi stworzyć ogłoszenie, które będzie wyglądało jak napisane przez człowieka. Użyje specyficznych określeń i z detalami, opisując wszystkie konieczne potencjalnym kupującym informacje. Wystarczy AI podać niezbędne informacje na temat domu, a algorytm opracuje stosowny tekst – pisze CNN.
Skóra, która sama leczy 90 proc. skaleczeń w ciągu zaledwie 4 godzin i całkowicie się regeneruje w ciągu 24 godzin. To nie marzenie. Naukowcy właśnie stworzyli super skórę.
W robotyce nadciąga kolejna fala – jak twierdzą eksperci, chodzi o maszyny, które nie tylko wyglądają jak ludzie, ale także „myślą”, podejmują decyzje i wykonują funkcje ze zręcznością, która zaciera granicę między robotem a człowiekiem.
Sztuczna inteligencja może przejąć część obowiązków pracowników administracji publicznej, a krok w tym kierunku został właśnie wykonany. Pierwsze miasta wdrożyły tzw. cyfrowych urzędników, napędzanych technologią DeepSeek.
Dwunożne 150-kilogramowe roboty napędzane sztuczna inteligencją mają odmienić opiekę nad osobami starszymi i chorymi. W Tokio zaprezentowano prototyp takiej maszyny.
Suzuki to nie tylko cenione samochody i motocykle, ale też i wielokrotnie nagradzane silniki zaburtowe. Dział Marine japońskiej marki obchodzi okrągłe urodziny.
Chińscy naukowcy budują pierwszy na świecie silnik napędzany zwykłą naftą lotniczą umożliwiający lot z prędkością 16 machów, czyli 20 tys. km/h. To otworzy drogę do rewolucji w podróżach lotniczych.
Skóra, która sama leczy 90 proc. skaleczeń w ciągu zaledwie 4 godzin i całkowicie się regeneruje w ciągu 24 godzin. To nie marzenie. Naukowcy właśnie stworzyli super skórę.
Sztuczna inteligencja może pomóc uczniom w nauce, ale kluczowy w edukacji zawsze jest człowiek i jego motywacja do czerpania wiedzy z dostępnych źródeł – mówi Barbara Dubiecka-Kruk, nauczycielka matematyki, bohaterka podcastu z cyklu „Rzecz o AI”.
Wyścig AI nabiera tempa. Alibaba, chiński koncern z branży e-commerce, m.in. operator AliExpress, ogłosił, że wprowadza właśnie swój najnowszy model generatywnej sztucznej inteligencji - QwQ-32B.
W praktycznie każdej firmie można znaleźć procesy, których efektywność można podnieć, wykorzystując narzędzia AI.
Sprzedaż czołowych firm handlu internetowego w ostatnich latach wciąż rośnie w tempie dwucyfrowym. Dominują te z odzieżą i butami, elektroniką, kosmetykami i żywnością. Zdecydowanie najlepiej radzą sobie jednak sklepy średniej wielkości.
W robotyce nadciąga kolejna fala – jak twierdzą eksperci, chodzi o maszyny, które nie tylko wyglądają jak ludzie, ale także „myślą”, podejmują decyzje i wykonują funkcje ze zręcznością, która zaciera granicę między robotem a człowiekiem.
Ministra rodziny, pracy i polityki społecznej Agnieszka Dziemianowicz-Bąk poinformowała o planach stworzenia listy zawodów chronionych przed wpływem sztucznej inteligencji - pisze w komunikacie fundacja Forum Obywatelskiego Rozwoju, która krytycznie ocenia ten pomysł.
Entuzjazm przegrywa z obawami – tak można ocenić podejście rodzimych przedsiębiorców do implementacji systemów sztucznej inteligencji. Na kluczowego wroga wyrasta jednak problem „shadow AI”.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas