Reklama

Wpadka kurierskiego giganta. Chatbot przeklinał i obrażał firmę

Firma DPD wyłączyła swoją sztuczną inteligencję po tym, jak klient był w stanie namówić ją do przekleństw i napisania wiersza krytykującego tego dostawcę przesyłek. Chatbot nazwał go „najgorszą firmą kurierską”.

Publikacja: 21.01.2024 10:21

Chatbot firmy kurierskiej pytany o los paczki wyraźnie zawiódł. A potem było jeszcze gorzej

Chatbot firmy kurierskiej pytany o los paczki wyraźnie zawiódł. A potem było jeszcze gorzej

Foto: Adobe Stock

Mieszkający w Londynie muzyk i dyrygent Ashley Beauchamp próbował odnaleźć zaginioną paczkę, ale „kręcił się w kółko” w rozmowie z firmowym chatbotem, który nie był w stanie udzielić informacji w tej sprawie. - Nie mógł udzielić mi żadnych informacji o paczce, nie mógł podać numeru ich call center. Wydawało się, że nie jest w stanie zrobić nic pożytecznego – powiedział Beauchamp w rozmowie ze Sky News.

Sztuczna inteligencja przeklina

Pozostało jeszcze 80% artykułu

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.

Subskrybuj i bądź na bieżąco!

Reklama
Technologie
Firmy już zastępują stażystów sztuczną inteligencją. Młodym będzie trudniej o pracę
Technologie
Chiny stworzyły kryształ, który może zmienić oblicze wojen
Technologie
Nowy nałóg wśród młodych. Psycholodzy biją na alarm po szokującym raporcie
Technologie
Szef OpenAI: AI wyeliminuje całe zawody, ale ten zniknie jako pierwszy
Technologie
Światło zamiast prądu? Niemcy szykują rewolucję w chipach
Reklama
Reklama