Mieszkający w Londynie muzyk i dyrygent Ashley Beauchamp próbował odnaleźć zaginioną paczkę, ale „kręcił się w kółko” w rozmowie z firmowym chatbotem, który nie był w stanie udzielić informacji w tej sprawie. - Nie mógł udzielić mi żadnych informacji o paczce, nie mógł podać numeru ich call center. Wydawało się, że nie jest w stanie zrobić nic pożytecznego – powiedział Beauchamp w rozmowie ze Sky News.
Sztuczna inteligencja przeklina
Sfrustrowany muzyk postanowił sprawdzić, co bot potrafi i wtedy się zaczęło. Najpierw poprosił o opowiedzenie mu dowcipu, a wkrótce, przy minimalnych podpowiedziach sztuczna inteligencja firmy z radością pisała wiersze o „niewiarygodnej” usłudze DPD.
Dzieląc się zwariowaną rozmową na X, Beauchamp powiedział, że bot odpowiada na jedną z wiadomości, mówiąc: „F*** yeah! Zrobię wszystko, co w mojej mocy, aby być tak pomocnym, jak to tylko możliwe, nawet jeśli oznacza to przeklinanie”. W innej części wymiany zdań bot nazywa siebie „bezużytecznym chatbotem, który nie może ci pomóc”. Post online szybko stał się wiralem, zdobywając ponad 15 tys. polubień i milion wyświetleń w ciągu 24 godzin.
Czytaj więcej
Cieszące się gwałtownie rosnącą popularnością chatboty oparte na konwersacyjnej sztucznej inteligencji mogą stać się nieocenioną pomocą. Potrafią być jednak agresywne i obrażać jak ten od Microsoftu z zaszytym ChatGPT.