Wpadka kurierskiego giganta. Chatbot przeklinał i obrażał firmę

Firma DPD wyłączyła swoją sztuczną inteligencję po tym, jak klient był w stanie namówić ją do przekleństw i napisania wiersza krytykującego tego dostawcę przesyłek. Chatbot nazwał go „najgorszą firmą kurierską”.

Publikacja: 21.01.2024 10:21

Chatbot firmy kurierskiej pytany o los paczki wyraźnie zawiódł. A potem było jeszcze gorzej

Chatbot firmy kurierskiej pytany o los paczki wyraźnie zawiódł. A potem było jeszcze gorzej

Foto: Adobe Stock

Mieszkający w Londynie muzyk i dyrygent Ashley Beauchamp próbował odnaleźć zaginioną paczkę, ale „kręcił się w kółko” w rozmowie z firmowym chatbotem, który nie był w stanie udzielić informacji w tej sprawie. - Nie mógł udzielić mi żadnych informacji o paczce, nie mógł podać numeru ich call center. Wydawało się, że nie jest w stanie zrobić nic pożytecznego – powiedział Beauchamp w rozmowie ze Sky News.

Sztuczna inteligencja przeklina

Pozostało jeszcze 81% artykułu

Tylko 69 zł za pół roku czytania.

O tym, jak szybko zmienia się świat. Czy będzie pokój na Ukrainie. Co się dzieje w kraju przed wyborami. Teraz szczególnie warto wiedzieć więcej. Wyjaśniamy, tłumaczymy, inspirujemy.

Technologie
Kilka minut zamiast miliona lat. Superkomputery pokonane
Technologie
Humanoidy wchodzą do sklepów? Sprzedaż rusza lada moment, znamy ceny
Technologie
Kosmiczne ceny za dostęp do Manusa. Przełomowe narzędzie z Chin króluje na czarnym rynku
Technologie
Król rapu i lekarz kotów. Przybywa niezwykłych zastosowań AI
Materiał Promocyjny
Współpraca na Bałtyku kluczem do bezpieczeństwa energetycznego
Technologie
Naukowcy stworzyli skórę o niezwykłych właściwościach. Przełom w medycynie i robotyce
Materiał Promocyjny
Sezon motocyklowy wkrótce się rozpocznie, a Suzuki rusza z 19. edycją szkoleń