Reklama

Wpadka kurierskiego giganta. Chatbot przeklinał i obrażał firmę

Firma DPD wyłączyła swoją sztuczną inteligencję po tym, jak klient był w stanie namówić ją do przekleństw i napisania wiersza krytykującego tego dostawcę przesyłek. Chatbot nazwał go „najgorszą firmą kurierską”.

Publikacja: 21.01.2024 10:21

Chatbot firmy kurierskiej pytany o los paczki wyraźnie zawiódł. A potem było jeszcze gorzej

Chatbot firmy kurierskiej pytany o los paczki wyraźnie zawiódł. A potem było jeszcze gorzej

Foto: Adobe Stock

Mieszkający w Londynie muzyk i dyrygent Ashley Beauchamp próbował odnaleźć zaginioną paczkę, ale „kręcił się w kółko” w rozmowie z firmowym chatbotem, który nie był w stanie udzielić informacji w tej sprawie. - Nie mógł udzielić mi żadnych informacji o paczce, nie mógł podać numeru ich call center. Wydawało się, że nie jest w stanie zrobić nic pożytecznego – powiedział Beauchamp w rozmowie ze Sky News.

Sztuczna inteligencja przeklina

Pozostało jeszcze 80% artykułu

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Technologie
Sztuczna inteligencja „pokochała” język polski? Wygrał w amerykańskich badaniach
Materiał Promocyjny
W poszukiwaniu nowego pokolenia prezesów: dlaczego warto dbać o MŚP
Technologie
Czy AI odbierze nam pracę? Współzałożyciel OpenAI ma zaskakującą odpowiedź
Technologie
Przełom w bateriach. Dzięki fluorowi elektryki pojadą 1500 km na jednym ładowaniu
Technologie
Harry i Meghan pod rękę z naukowcami. Boją się superinteligencji
Materiał Promocyjny
Stacje ładowania dla ciężarówek pilnie potrzebne
Technologie
Szczepionka na raka może już istnieć. To szczepionka przeciw... COVID-19
Materiał Promocyjny
Prawnik 4.0 – AI, LegalTech, dane w codziennej praktyce
Reklama
Reklama