Chińscy naukowcy pracujący nad pierwszą na świecie pełnowymiarową linią testową kolei magnetycznej w rurach próżniowych twierdzą, że znaleźli rozwiązanie problemu, który zniszczył projekty transportu o bardzo dużej prędkości, takie jak Hyperloop Elona Muska.
Jakie przeszkody zatrzymały prace nad Hyperloopem
Badanie przeprowadzone przez chińskich naukowców ujawnia, że nawet drobne wady trasy, jak lekko nierówne cewki toru lub niewielkie deformacje mostu, mogą powodować gwałtowne turbulencje wewnątrz kapsuły takiej ekspresowej kolei. Te wstrząsy mogą zamienić płynną, szybką podróż w koszmar, nawet w warunkach zbliżonych do próżni, wymaganych do transportu dużych prędkości, jak w Hyperloopie.
Jednak chiński zespół twierdzi, że udało mu się zmniejszyć intensywność turbulencji niemal o połowę. Oznacza to, że wyjątkowo poważne wstrząsy zostały zredukowane do wyraźnych, ale nie nieprzyjemnych.
Inżynierowie prowadzący badania pracują na poligonie testowym Datong w prowincji Shanxi, flagowym chińskim ośrodku badawczym nad maglevem. Zespołem kieruje Zhao Ming z działu maglev i napędu elektromagnetycznego China Aerospace Science and Industry Corporation (CASIC), państwowego wykonawcy w dziedzinie obronności i kosmosu – wyjaśnia serwis Interestinginginiering.com. Do tej pory, w przypadku Hyperloop, udało się osiągnąć prędkości rzędu 600 km/h, choć teoretycznie możliwe są podróże z prędkością ponad 1200 km/h.
Czytaj więcej
Firma technologiczna Hyperloop One, twórca superszybkiego pociągu próżniowego poruszającego się z...