Info-TV-FM uruchomiła mobilną TV

Nadajniki umożliwiające korzystanie z usługi zostały ustawione w trzech punktach stolicy. Docelowo spółka ma ich postawić ok. 300. Taka liczba pozwoli na pokrycie zasięgiem całego obszaru, na którym ma być oferowana telewizja mobilna.

Publikacja: 29.09.2009 16:38

Do końca roku telewizja DVB-H ma być dostępna oprócz stolicy w 9 miastach: Lublinie, Płocku, Zielonej Górze, Koszalinie, Elblągu, Wałbrzychu, Włocławku, Kaliszu i Słupsku.

Info-TV-FM szacuje, że w 2011 r. liczba użytkowników mobilnej telewizji w Polsce powinna sięgnąć ok. 180 tys. – To ostrożne szacunki. W Austrii, przy czterokrotnie mniejszej niż w Polsce liczbie użytkowników telefonii komórkowej w rok udało się osiągnąć poziom 100 tys. użytkowników mobilnej TV – powiedział Albert Kuźmicz, prezes NFI Magna Polonia, udziałowca Info-TV-FM.

Spółka ujawniła szczegóły swojej oferty hurtowej dla operatorów komórkowych. Jednorazowa opłata instalacyjna to koszt 2 mln zł, jednak tej sumy nie trzeba wpłacać w przypadku zawarcia umowy z Info-TV-FM jeszcze w 2009 r. Podpisanie listu intencyjnego w tej sprawie skutkuje obniżeniem opłaty instalacyjnej do 1 mln zł.

Stałe opłaty miesięczne za dostęp do sieci DVB-H, które będą pobierane po uruchomieniu usługi we wszystkich 31 obszarach w których ma działać mobilna TV, zaczynają się od poziomu 1,6 mln zł (wartość bazowa, do 50 tys. abonentów). Ich wysokość spada wraz z ilością abonentów, do których uzyskiwany jest dostęp: 1,52 mln zł za 100-150 tys. abonentów, 1,44 mln zł za 200-150 tys. abonentów, aż do 1,24 mln zł za 450 tys. i więcej abonentów.

Do czasu uruchomienia usługi, Info-TV-FM będzie pobierać od partnerów opłaty stałe. Ich wysokość będzie najwyższa w Warszawie: 261 tys. zł miesięcznie, w Katowicach – 145 tys. zł / mies., w Łodzi – 112 tys. zł / mies. i w Gdańsku – 104 tys. zł / mies. Miesięczne opłaty za najmniej atrakcyjne obszary, m.in. Gorzów Wlkp., Płock, Koszalin, Słupsk wynoszą mniej niż 20 tys. zł.

Info-TV-FM będzie też naliczać operatorom opłaty za każdego aktywnego abonenta, które wyniosą 1,30 zł miesięcznie. Do kosztu posiadania abonenta należy doliczyć 80 gr. miesięcznej opłaty za każdy program płatny oraz opłatę za każdy program typu Premium, która wyniesie 58 proc. ceny detalicznej programu (to przewidywane, uśrednione wartości).

Spółka zadeklarowała, że ostateczne szczegóły współpracy powinny być oparte na wynikach programu pilotażowego, który ma rozpocząć się w „najbliższych tygodniach”.

Jak powiedzieli przedstawiciele Info-TV-Fm, całkowita wartość inwestycji w telewizję DVB-H, jakie poniesie spółka, to ok. 100 mln zł. Najważniejsze koszty to nadajniki (potrzeba ok. 300), z których każdy kosztuje ok. 55 tys. euro. Kolejne 15 mln zł kosztuje każda stacja czołowa zintegrowana z infrastrukturą operatorów komórkowych. Dodatkowo, ok. 30 mln zł kosztuje zakup rocznych licencji na zawartość dla 1 mln abonentów mobilnej TV.

W ofercie programowej Info-TV-Fm jest 20 programów telewizyjnych: TVS, Łużyce, Puls, Eska TV, Telewizja WTK, iTV, Tele5, Edusat BIS, Telewizja TVT, Kino Polska, TVP 1, TVP 2, TVP Info, TVN, TVN24, TVN Turbo, TVN CNCBC, TV Biznes, MiniMini oraz ZigZap. Dostępne jest także 14 programów radiowych:TOK FM, Roxy FM, Złote Przeboje, Radio OKO, Radio RAM, RMF MAXXX Kraków, RMF Classic, RMF FM, Białoruskie Radio Racja, Radio Zet, Radio Mazury, Antyradio, Chilli Zet oraz Planeta FM.

Do końca roku telewizja DVB-H ma być dostępna oprócz stolicy w 9 miastach: Lublinie, Płocku, Zielonej Górze, Koszalinie, Elblągu, Wałbrzychu, Włocławku, Kaliszu i Słupsku.

Info-TV-FM szacuje, że w 2011 r. liczba użytkowników mobilnej telewizji w Polsce powinna sięgnąć ok. 180 tys. – To ostrożne szacunki. W Austrii, przy czterokrotnie mniejszej niż w Polsce liczbie użytkowników telefonii komórkowej w rok udało się osiągnąć poziom 100 tys. użytkowników mobilnej TV – powiedział Albert Kuźmicz, prezes NFI Magna Polonia, udziałowca Info-TV-FM.

Pozostało 82% artykułu
2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Subskrybuj
Telekomunikacja
Eldorado 5G dobiega końca, a firmy tną etaty. Co z Polską?
Materiał Promocyjny
Wykup samochodu z leasingu – co warto wiedzieć?
Telekomunikacja
Do kogo przenoszą się klienci sieci komórkowych. Jest największy przegrany
Telekomunikacja
To już wojna w telefonii na kartę. Sieci komórkowe mają nowy haczyk na klientów
Telekomunikacja
Polski internet mobilny właśnie mocno przyspieszył. Efekt nowego pasma 5G
Materiał Promocyjny
Jak kupić oszczędnościowe obligacje skarbowe? Sposobów jest kilka
Telekomunikacja
Nowy lider wyścigu internetowych grup w Polsce. Przełomowy moment dla Polsatu