Cyfrowy Polsat: jesienią decyzja o ogólnopolskim multipleksie DVB-T

Liczba abonentów usługi mobilnej telewizji Cyfrowego Polsatu przekroczyła już 100 tys. – dowiaduje się nieoficjalnie rpkom.pl.

– Jesteśmy bardzo zadowoleni z operacyjnych wyników telewizji mobilnej i zapewne pod koniec trzeciego kwartału będziemy podejmować decyzję, czy będziemy rozbudowywać multipleks do zasięgu ogólnopolskiego – powiedział dziś podczas konferencji prasowej Dominik Libicki, prezes Cyfrowego Polsatu.

Cyfrowy Polsat wprowadził usługę blisko rok temu, po przejęciu spółki Info-TV-FM, posiadającej rezerwację częstotliwości dla usług hurtowych telewizji mobilnej.

Info-TV-FM, jako spółka zależna NFI Magna Polonia, objęło rezerwację częstotliwości w 2009 r. za około 15 mln zł i zgodnie z dokumentem świadczy usługi hurtowego dostawcy usług audiowizualnych (początkowo w technologii DVB-H, ale regulator zgodził się na neutralność technologiczną projektu).

Przez dwa lata Info-TV-FM bezskutecznie próbowało sprzedać swoje usługi sieciom komórkowym. Sprawa otarła się o Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów, który uznał, że operatorzy działali w zmowie przeciwko rozwojowi usługi mobilnej telewizji i nałożył na nich po kilkadziesiąt milionów złotych kary.

Emisja programów w ramach usługi INFO-TV-FM realizowana jest w oparciu o infrastrukturę spółki Info TV Operator (pozostałą po sprzedaży Info-TV-FM w strukturach NFI Magna Polonia), składającej się z sieci nadajników radiowych w 31 miastach w Polsce.

Zasięg multipleksu obejmuje blisko 5 mln gospodarstw domowych i około 15 mln osób. Cyfrowy Polsat odpowiada za obsługę nadawczą i obecnie jest jedynym podmiotem, świadczącym usługi telewizji mobilnej konsumentom.

W ubiegłym roku Grupa Cyfrowego Polsatu próbowała zainteresować swoją hurtową ofertą innych operatorów multimedialnych. W skład oferty wchodzi 8 kanałów telewizyjnych (głównie filmowe i sportowe) i 12 radiowych. Dekodery DVB-T udostępniane przez Cyfrowy Polsat konsumentom pozwalają jednak także na odbiór kanałów z innych multipleksów cyfrowej telewizji naziemnej.

Według naszych informacji, rozszerzenie zasięgu multipleksu Cyfrowego Polsatu na cały kraj to koszt około 30-50 mln zł w skali roku. Platformie opłacać może się taka inwestycja, gdy liczba użytkowników usługi urośnie do około 200 tys.

Jak wynika z rozmów z przedstawicielami Cyfrowego Polsatu, wszystkie mobilne usługi przyniosły w ub.r. platformie ponad 5 proc. przychodów, czyli ponad 140 mln zł.

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

Aniela Hejnowska: AI napędza niewidzialną rewolucję

AI ma już dzisiaj namacalny i pozytywny wpływ na życie ludzi, na organizacje wokół ...

14-latka ma pomysł, jak wyeliminować martwe pole w samochodzie

Alaina Gassler wymyśliła sprytny sposób na wyeliminowanie martwego pola, wykorzystując niedrogą i łatwo dostępną ...

Bez chmury i analizy danych nie będzie cyfrowej transformacji

Firmy stoją u progu wyzwań związanych ze skuteczną anlizą danych. W przeprowadzeniu takich zmian ...

Apple toczy bitwę z Komisją Europejską o 13 mld euro podatków

Amerykański gigant ma zamiar odwołać się od decyzji Brukseli z 2016 roku, która zobowiązała ...

Groźny wirus REvil atakuje dentystów

Stomatolodzy mają powody do obaw. Przynajmniej w USA. Hakerzy wzięli na celownik specjalistyczne oprogramowanie ...

Raj dla hakerów. Oto najgorsze hasła internetowe w 2018 r.

Po raz kolejny na czele listy najgorszych, bo najłatwiejszych do odgadnięcia haseł znalazły się ...