Reklama

Co ósmy Europejczyk stracił w ostatnim roku tablet lub smartfon z danymi

Publikacja: 19.12.2013 16:39

Ponad 12 proc. użytkowników urządzeń mobilnych w Europie doświadczyło w ciągu ostatnich 12 miesięcy utraty, kradzieży lub poważnego uszkodzenia  smartfona czy tableta. Jednak użytkownicy tracą nie tylko swoje urządzenia, ale również przechowywane na nich cenne dane osobiste – tak wynika z badania Kaspersky Consumer Security Risks przeprowadzonego przez Kaspersky Lab oraz B2B International latem 2013 r.

Z badania wynika,  że 8 proc. urządzeń użytkowników zostało nieodwracalnie uszkodzonych, 2 proc. gadżetów zostało zgubionych, a 3 proc. ukradzionych.

Na urządzeniach tych uzytkownicy przechowują różne dane, jak wynika z badania:

– prywatne zdjęcia i filmy: 74 proc. smartfonów i 68 proc.  tabletów;

– prywatna korespondencja e-mail: 64 proc. smartfonów i 62 proc. tabletów

Reklama
Reklama

– hasła do kont na portalach społecznościowych i kont e-mail: 17 proc. smartfonów i 15 proc. tabletów;

– firmowe e-maile: 30 proc. smartfonów i 27 proc. tabletów;

– dokumenty biznesowe: 17 proc. smartfonów i 25 proc. tabletów;

– informacje finansowe, zwłaszcza hasła do kont w serwisach bankowości online: 8 proc. smartfonów i tabletów.

Jak podkreśla Kaspersky Lab wartość tych danych jest często większa niż cena samego urządzenia.

Telekomunikacja
Które sieci komórkowe wybierali Polacy? Zwycięzców jest dwóch
Telekomunikacja
Duże zainteresowanie naborem na nadzorcę rynku telekomunikacyjnego. Kto wystartował?
Telekomunikacja
Oto, które sieci komórkowe wybierają polscy użytkownicy. I od kogo uciekają
Telekomunikacja
Brytyjski gigant finansowy wchodzi do Polski z siecią komórkową. Cenowy atak
Materiał Promocyjny
Startupy poszukiwane — dołącz do Platform startowych w Polsce Wschodniej i zyskaj nowe możliwości!
Telekomunikacja
Biznes oczekuje ujednolicenia przepisów w krajach UE
Materiał Promocyjny
Nowa era budownictwa: roboty w służbie ludzi i środowiska
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama
Reklama