Telewizje będą się tłumaczyć z reklam niezdrowego jedzenia

Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji każe się wytłumaczyć TVP, Polsatowi,TV Puls, nc+ i Viacomowi z nadawania reklam niezdrowego jedzenia wokół audycji dla dzieci


– KRRiT przeprowadziła monitoring programów przeznaczonych dla dzieci: MiniMini+, TeleTOON+, Nickelodeon i programów uniwersalnych: TVP1, TVP2, TV Polonia, Polsat, TV4, TV Puls, sprawdzając obecność reklam produktów spożywczych i napojów zawierających w swym składzie duże ilości tłuszczu, soli i cukru. Wyniki pokazały, że audycjom dla dzieci wielokrotnie towarzyszyły reklamy napojów energetyzujących i produktów spożywczych, zawierających składniki, których obecność w nadmiernych ilościach jest niewskazana w codziennej diecie dzieci – podała KRRiT.

Reklamowania tzw. fast food (słodyczy: cukierków, ciastek, batonów, przekąsek, a także tzw. napojów energetyzujących i napojów gazowanych) wokół programów dla najmłodszych widzów zabrania ustawa o radiofonii i telewizji. „Audycjom dla dzieci nie powinny towarzyszyć przekazy handlowe dotyczące artykułów spożywczych lub napojów zawierających składniki, których obecność w nadmiernych ilościach w codziennej diecie jest niewskazana” – głosi zapis w ustawie.

Wobec braku uniwersalnych i jednoznacznych kryteriów umożliwiających regulatorowi sprawowanie kontroli nad właściwym przestrzeganiem przez nadawców przepisu 16b ust. 3a ustawy o rtv, KRRiT wytypowała produkty i napoje, które według powszechnie dostępnej wiedzy, z powodu dużej zawartości niektórych składników nie powinny być reklamowane przy audycjach dla dzieci i zleciła wykonanie specjalistycznej ekspertyzy – podaje Krajowa Rada. Zlecona przez nią ekspertyza prof. dr hab. Małgorzaty Kozłowskiej-Wojciechowskiej z Uniwersytetu Medycznego w Warszawie potwierdziła, że reklamowane produkty zawierają składniki, których obecność w nadmiernych ilościach w codziennej diecie jest niewskazana.

TVP, Polsat, TV Puls, nc+ (jest nie tylko operatorem platformy cyfrowej, ale także nadawcą stacji MiniMini+ i TeleTOON+) i Viacom International Media Networks (nadawca m.in. stacji Nickledeon muszą się teraz KRRiT wytłumaczyć z nadawania reklam niezdrowego jedzenia przed programami kierowanymi do dzieci.

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

Geniusz i skandalista John McAfee. Barwne życie programisty

Szalony celebryta, kryptomilioner, podejrzewany o zabójstwo sąsiada, twórca pierwszego programu antywirusowego – kim jest ...

Samsung będzie budował inteligentne domy

Koreański koncern Samsung od lat sprzedaje telewizory i lodówki z dostępem do internetu oraz ...

Disney+ może być górą w starciu z Netfliksem czy Apple

W wojnie o internetowego widza producenci treści o zasobnych portfelach mogą odnieść zwycięstwo nad ...

W Polsce ocenzurowano postać LGBT w nowym filmie Disneya

Najnowsza animacja „Naprzód” studia Pixar została zakazana na Bliskim Wschodzie ze względu na fakt, ...

Najlepiej zarabiający youtuber ma 8 lat

Uwielbiający zabawki Ryan Kaji z Teksasu zarobił w 2019 roku aż 26 mln dolarów, ...

Carrefour mocniej wchodzi w internet, teraz przez Szopi

Francuski gigant poza własnym e-sklepem dociera już do klientów także dzięki platformie Szopi.pl. Współpraca ...