Wystartował mGenerator.pl,  platforma umożliwiająca samodzielne tworzenie mobilnych stron, sklepów i aplikacji. Serwis oferuje mobilne rozwiązania dla firm, działające w tzw. chmurze.

Twórcy paltormy podkreślają, że choć polski rynek handlu mobilnego jest jeszcze w bardzo wczesnym stadium rozwoju, to ma dobre perspektywy. Jego ubiegłoroczna wartość wyniosła pół miliarda złotych. W tym roku ma się podwoić, a w 2015 roku osiągnąć 2,5 mld złotych. mGenerator chce wpisać się w ten trend i zdobyć dominującą pozycję na rynku – nie ukrywa Piotr Krawiec kierujący platrofmą.

Użytkownicy platformy mogą wybierać spośród dwóch metod tworzenia rozwiązań mobilnych. – Pierwsza pozwala na zbudowanie strony mobilnej w oparciu o gotowe szablony. Dzięki podziałowi na poszczególne branże,  klienci będą mogli znaleźć taki, który najbardziej pasuje do profilu działalności ich firmy, a następnie spersonalizować go, dodając własne elementy graficzne czy teksty. Drugi pozwala na stworzenie rozwiązania mobilnego od podstaw. Ta metoda daje możliwość swobodnego kształtowania wyglądu – mówi Piotr Krawiec.

mGenerator pozyskał inwestora strategicznego, MCI Management. – Wierzymy, że przy dużym popycie na szybkie i efektywne kosztowo wejście na rynek mobilny, mGenerator może stać się najistotniejszym graczem, przyciągającym tysiące małych i średnich firm – mówi Tomasz Danis, zarządzający funduszem Internet Ventures.FIZ, należącym do MCI Management.