Discovery kupuje kontrolę nad Eurosportem

Zgodnie z zapowiedziami Discovery zwiększyło dotychczasowy pakiet akcji spółki Eurosport International z 20 proc. do 51 proc.

Finalną kwotę sprzedaży Eurosport International wyliczono w oparciu o uśrednioną wycenę Eurosport Group, która wyniosła 902 mln euro (około 1,2 mld dol.) – podało Discovery Communications w komunikacie.

Pierwszy pakiet 20 proc. udziałów w Eurosporcie Discovery Communications kupiło od grupy TF1 za 221,6 mln dol. na przełomie 2012 i 2013 roku wraz z opcją zakupu dalszych 31 proc., z której właśnie teraz korzysta. Oprócz 20 proc. Eurosportu Discovery kupiło dwa lata temu także też po 20 proc. w następujących kanałach telewizyjnych: TV Breizh, Histoire, Ushuaïa TV oraz Stylía (wart 18,2 mln dol. zakup  obejmował opcję zwiększenia udziałów w tych stacjach do 49 proc.). Kwota przejęcia została pomniejszona o wartość Eurosport France (85 mln euro, czyli ok. 115 mln dol.).- TF1 zamierza zachować 80 proc. akcji Eurosport France do 1 stycznia 2015 roku. Dzisiejsze zamknięcie rozmów nie ma też wpływu na dwa inne elementy pierwotnego porozumienia – mianowicie na nabyte przez Discovery 20 proc. udziałów w kanałach TV Breizh, Histoire, Ushuaïa TV i Stylía oraz na sojusz produkcyjny z TF1 Group. TF1 zachowa też prawo sprzedaży pozostałych 49 proc. akcji w Eurosport International, których nabycie uczyniłoby z Discovery właściciela całego pakietu akcji firmy – podano w komunikacie.

Transakcja da Discovery kontrolę nas kanałami: Eurosport, Eurosport HD, Eurosport 2, Eurosport 2 HD, Eurosport Asia-Pacific i Eurosportnews. Stacje docierają do 133 mln domów w 54 krajach i są nadawane w 20 językach.

Notowana na rynku Nasdaq spółka Discovery Communications to nadawca m.in. Discovery Channel, TLC, ID czy Animal Planet. Ich widownia to 2,7 mld osób w 220 krajach. Przychody Discovery Communications wynosiły w 2013 roku 5,5 mld dol. (i były o 23 proc. wyższe niż rok wcześniej), a zysk netto: prawie 1,1 mld dol.

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

Pracownicy gorsi od hakerów? Powodują więcej strat

Niemal co piąta mała i średnia firma (18 proc.) w ciągu ostatniego półrocza doświadczyła ...

Rekord zakupów w Czarny Piątek

W ostatni piątek specjalne rabaty i promocje przyciągnęły do serwisów zakupowych niemal 11 mln ...

Uber Eats sponsorem francuskiej ekstraklasy. Już żartują

Przez dwa sezony najważniejsza francuska liga piłki nożnej będzie miała w nazwie aplikację do ...

„Narkotykowy diler” poczeka na św. Mikołaja

Jeszcze w tym roku na platformę Steam trafi kontrowersyjna produkcja autorstwa Movie Games. Premierę ...

Sędzia NSA: Sztuczna inteligencja wspiera sąd, ale go nie zastępuje

Prawnicy, choć obawiają się informatyzacji życia zawodowego, coraz częściej muszą się z nią mierzyć. ...

Worek z nowymi gadżetami na święta

Elektryczne hulajnogi, smartwatche i inteligentne opaski wypierają drony, aparaty fotograficzne i drukarki do zdjęć. ...